چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فرهنگ اسلامی

حوزه/ جانشین ریاست جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی با توجه به استقبال طلاب خارجی از حوزه های علمیه، المصطفی ایجاد شد، افزود: امروز به واسطه حضور طلاب در سراسر عالم، فرهنگ اسلامی در اعماق وجود مردم وارد شده است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین خالق پور، در مراسم معارفه و تکریم مدیران جدید و سابق جامعه المصطفی مشهد، گفت: این دانشگاه را یک نهاداثر گذار در عرصه بین الملل است و بزرگان حوزه علمیه قم، پایه گذار این حوزه برای طلاب غیرایرانی بودند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی با توجه به استقبال طلاب خارجی از حوزه های علمیه، المصطفی ایجاد شد، افزود: امروز به واسطه حضور طلاب در سراسر عالم، فرهنگ اسلامی در اعماق وجود مردم وارد شده است .

وی تاکید کرد: بسیاری از حرکت های المصطفی برگرفته از انقلاب اسلامی است و پیام اهل البیت (ع) و آرمان های امام و رهبری را در دنیا منتشر کرده و می کند.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور اضافه کرد: طلاب المصطفی در برابر سخت ترین حوادثی که انسان را دچار ناراحتی می کند و تحمل آن سخت است، مقاومت می کنند که این امر، نتیجه خلوص آنها می باشد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر گفت: تلاش های صادقانه وی در خراسان رضوی بر کسی پوشیده نیست و آثار این تلاش ها را می توان در کشورهای منطقه و همسایگان ایران دید.

وی افزود: این تونایی ها باعث شد، جامعه المصطفی العالمیه تصمیم بگیرد که وی از این پس نمایندگی المصطفی در شامات(سوریه، لبنان و اردن) را مدیریت کند.

جانشین ریاست جامعه المصطفی العالمیه در ادامه از حضور حجت الاسلام و المسلمین صالح به عنوان مدیر جدید خراسان رضوی تقدیر و اظهار کرد: وی پیش تر از این در کشور چین و هند فعالیت داشته است و تلاش کرده که حقیقت اهل بیت(ع) در این کشورها برای مردم روشن شود.

وی با قرائتی از روایت امام معصوم(ع) فعالیت طلاب، اساتید و مدیران جامعه المصطفی را به «نجعلهم الائمه الوارثین» تعبیر کرد و یاد آور شد: تلاش طلاب المصطفی این است که بتوانند رهبری فکر جامعه را بدست آورده، مردم را هدایت و دین را در حکومت پیاده کنند که زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) در سراسر عالم خواهد بود .

وی در پایان تقدیرنامه مدیر جامعه المصطفی العالمیه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباسی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر و همچنین حکم انتصاب مدیریت حجت الاسلام محمدرضا صالح به عنوان مدیر جدیدی این مجموعه را قرائت کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha