پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جامعه المصطفی

حوزه/ مدیر جدید جامعه المصطفی العالمیه مشهد ​با بیان اینکه حضور طلاب غیر ایرانی از سایر کشور ها در ایران موجب گسترش اسلام شده است، گفت:‌ جامعه المصطفی امروز مرکزی است که با استفاده از ظرفیت های موجود، می تواند بیشترین کادرسازی برای جهان اسلام به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مهدوی مهر، در مراسم معارفه مدیر جدید جامعه المصطفی العالمیه مشهد، با اشاره به ۱۸سال فعالیت خود در این نهاد ابراز کرد: مرحوم آیت الله واعظ طبسی(ره) که حمایت پدرانه از ما داشتند، آیت الله عبادی(ره)، امام جمعه سابق مشهد، حجت الاسلام و المسلمین دهشت(ره)، آیت الله علم الهدی امام جمعه و نماینده ولی فقیه، تولیت آستان قدس رضوی و انجمن خیرین المصطفی از جمله کسانی هستند که در این سالها ما را حمایت کردند.

وی از فعالیت های دستگاه ها و نهاد هایی که تا به امروز با جامعه المصطفی العالمیه همکاری داشتند، تقدیر کرد.

حجت الاسلام محمدرضا صالح، مدیر جدید جامعه المصطفی العالمیه مشهد نیز با ابراز امیدواری از اینکه حضور در کنار حرم امام رضا(ع) برایش سازنده و بتواند موثر باشد، اظهار کرد: هجرت، در طول تاریخ نشان داده است که می تواند انسان ساز باشد و باعث تحول انسان شود.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور طلاب غیر ایرانی از سایر کشور ها در ایران موجب گسترش اسلام شده است، گفت:‌ جامعه المصطفی امروز مرکزی است که با استفاده از ظرفیت های موجود، می تواند بیشترین کادرسازی برای جهان اسلام به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام صالح با اشاره به اینکه حتی طلبه ای که دارای کمترین نمره و امتیاز در ارزیابی است می تواند منشا خدمت در جهان اسلام باشد، اظهار کرد: بزرگترین تربیت نیرو، مدیر و مبلغ برای اسلام را جامعه المصطفی دارا است و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری طلاب غیر ایرانی صاحبخانه هستند زیرا سرمایه اصلی جامعه المصطفی محسوب می شوند.

وی در پایان افزود: امروز باید دین مداری، بصیرت افزایی، تقریب مذاهب اسلامی و ظرفیت علمی طلاب بیش از گذشته تقویت شود.

گفتنی است حجت الاسلام مهدوی مهر به عنوان مسئول نمایندگی جامعه المصطفی در شامات(سوریه، اردن و لبنان) منصوب شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha