پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آه و آهو

حوزه/ یازدهمین جشنواره ملی «آه و آهو» با اجرای نقاره زنی، ورود پرچم گنبد امام رضا (ع) به محل جشنواره، اهدای گل به دختران، با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، روحانیون، مدیرحوزه علمیه، فرماندار و جمعی از مسئولین و اقشارمختلف مردم کاشان در دبیرستان امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، در این مراسم با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، از برگزارکنندگان با شکوه یازدهمین جشنواره ملی آه و آهو در شهرستان کاشان قدردانی کرد.

وی ، هدف  از برگزاری این جشنواره را  معرفی معارف بلند اهل بیت (ع) برای نسل جوان عنوان کرد و گفت: معارف اهل بیت (ع) بهترین سرمایه و نعمتی است که خداوند سبحان به پیروان مکتب خود در مسایل معنوی، فرهنگی،  سیاسی و اقتصادی  به جوامع  بشری عنایت نموده است.

عضو خبرگان رهبری، با اشاره به  ابعاد شخصیتی امام رضا (ع)  و با بیان اینکه آگاهی و آشنایی به مسائل دین، عدم تجاوز به حقوق دیگران و صبر و بردباری در برابر مشکلات از پیام های مهم امام رضا (ع) برای رسیدن به سعادت  و حقیقت ایمان می باشد، گفت: احکام دین، مسائل حقوقی ، خانوادگی ، حقوق مرد برزن ، حقوق زن برمرد ، حقوق والدین برفرزند، حقوق فرزند بروالدین، حقوق همسایه، خریدار و فروشنده و ... را که بشر به آن نیاز دارد در فقه اسلامی بیان شده است.

وی، با بیان اینکه آگاهی به مسائل دینی بشر را از تجاوز به حقوق  دیگران بر حذر می کند، تصریح کرد: جامعه ای که  می خواهد حدود خود را بشناسند و با نشاط ، آگاهی و با صلابت  زندگی کند نباید به حق و حقوق یکدیگر تعدی و تجاوز شود.

عضو جامعه  مدرسین حوزه علمیه قم، مدیریت زندگی، تدبیر درآمد و هزینه  را از دیگر راه های رسیدن به حقیقیت ایمان دانست و گفت: انسان هایی که  برنامه درستی در معیشت زندگی نداشته باشند در مسیر زندگی با سختی و تنگناهای زیادی مواجه می شوند، لذا مدیریت در امر معاش اقتضا می کند که  انسان  هزینه اش در زندگی کمتر از درآمدش باشد و بخشی از درآمدش را برای مواقع ضروری پس انداز کند.

آیت الله نمازی، صبر، شکیبایی و پایداری در برابر مشکلات را از دیگر عوامل موفقیت انسان ها در زندگی دانست و گفت: انسان با تقوا هیچ موقع در برابر مصیبت و سختی  ها عقب نشینی نمی کند.

وی، در پایان با تاکید بر بهره مندی  جامعه و جهان اسلام  از معارف بلند اهل بیت (ع) گفت: خدا را شاکریم که به برکت انقلاب اسلامی و ولایت مطلقه فقیه، معارف اهل بیت (ع)، احکام دینی، خصوصا معارف بلند حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به وسیله نهادهای فرهنگی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، حوزه های علمیه  و رایزنی های فرهنگی کشورمان به جهانیان معرفی و تبیین می شود.

بر پایه این گزارش، پس از پخش کلیپ فعالیت های موسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان، روح الله توکلیان دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره ملی آه و آهو و مدیر این موسسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده، از همکاری  مسئولین، اقشار مختلف مردم و خیرین در برگزاری جشنواره ملی آه و آهو در این شهرستان قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha