چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سیداحمد عبودتیان

حوزه/ مدیر عامل بنیاد فرهنگی خاتم‎الاوصیا(عج) از عوامل مهم صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری را اعلام آمادگی جوانان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،سید احمد عبودتیان امروز در آیین اختتامیه سومین اجلاس رابطان جامعه ایمانی مشعر در مجتمع یاوران مهدی(عج) در قم گفت: مهمترین خبر جبهه فرهنگی انقلاب آن است که نامهها به مدینه رسیده است و حضرت نیز عزم قیام کردند و در دهه فجر بیانیه گام دوم توسط رهبر انقلاب صادر شد.

 

وی افزود: استظهار نیروهای جوان انقلابی که به مرحله قیام رسیده اند یکی از عواملی بود که مقام معظم رهبری اقدام به صدور این بیانیه کردند؛ نباید، ساده انگارانه تصور کرد که ایشان این بیانیه را در پاسخ امثال ترامپ صادر کردند.

 

مدیر عامل بنیاد فرهنگی خاتمالاوصیا(عج) یادآورشد: اولین جرقه این مخاطبه در سال 93 و در مشهد انجام شد؛ حضرت آقا وقتی آمارها و فعالیتهای هیآتها را مشاهده کردند و این دادهها را بررسی کردند وجود 5 هزار هیأت در کشور را یک عدد افسانهای ذکر کردند ولی الگوهایی را برای توفیق این حرکت ارایه کردند.

وی گفت: رهبر انقلاب عبارت هایی چون آتش به اختیار و جبهه انقلاب فرهنگی و... را به مرور در سالهای اخیر بیان کردند که راهکارهای فعالیت جناح مومن انقلابی را مشخص کردند؛ جریان مدافع حرم نیز در کنار این مسایل، عاملی شد که ایشان با پشتوانه همین جریان بیانیه گام دوم را صادر کردند.

 

رهبری فرمودند از کارد به استخوان رسیدن حرف نزنید

عبودتیان اظهارکرد: رهبر انقلاب در این زمینه از مسئولین نام نبردند ولی روی جوانان حساب ویژهای باز کرده‌اند و مخاطب خود را نیز در این سالها، همین قشر قرار دادند؛ مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه یکی از فعالان این جبهه بیان کردند که به هیچ عنوان پذیرفته نیست از کارد به استخوان رسیدن صبحت کنید؛ حتی به بهای اینکه یک تشبیه هم به کار ببریم، کارد به پوست هم نباید برسد؛ جوان مومن انقلابی، نشانه و اشارهاش این است که زود کارد به استخوانش نرسد و راه پیدا کند و جاده در رو پیدا کند.

وی یادآورشد: این گفتار از سوی کسی مطرح شده است که نه تنها درد یک هیأت و شهر و کشور بلکه درد عالم اسلام را میداند؛ ایشان این سخن را به عنوان خفه کردن ناامیدی در نطفه بیان کردند؛ ایشان بیانیه گام دوم را صادر کردند، حال چرا باید به خاطر همراهی نکردن چند مسئول، یک جوان بگوید که کارد به استخوان ما رسیده است؟ ما هنوز در ابتدای راه هستیم.

وی افزود: رهبر انقلاب چندی پیش در حضور چند تن از مسئولان ارشد فرهنگی کشور، گلایه کردند که توقع من این بود که بیانیه گام دوم، سکه رایج شود؛ باید در این زمینه کارهای تخصصی انجام داد؛ از جمله کارهای نمونهای که برخی در خصوص تفسیر مبانی بیان شده از سوی مقام معظم رهبری انجام داده اند؛ از جمله اینکه با آمارهای جهانی، نزول قدرت استکباری آمریکا را بیان کنیم.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی خاتمالاوصیا(عج) یادآورشد: تبیین، یکی از مهمترین فعالیتها و وظایف جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است.

وی گفت: این بیانات رهبری در شرایطی بیان شده است که در اوج وادادگی دولت در خصوص مشکلات، حتاکی بی سابقه آمریکا و اشرار استکباری و.... قرار داریم.

عبودتیان اظهارکرد: بستر اصلی ترویج مبانی رهبر معظم انقلاب، جریان جوان مومن انقلابی است؛ جوان بودن نیز به سن نیست بلکه روحیه است؛ با این تعریف رهبر انقلاب و سردار سلیمانی نماد یک جوان مومن انقلابی هستند.

 

خودسازی نقطه ویژه مشترک پیشگامان گام اول انقلاب

وی افزود: کارویژه اصلی فعالان هیأتی آن است که گام دوم را محقق کنند؛ نکته اول این است که باید به این بیاندیشیم که گام اول را چه کسانی محقق کردند؟ این افراد شامل سید علی اندرزگو و شهید مطهری و شهید بهشتی تا شهید آوینی ها شهید حججیها می شوند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی خاتمالاوصیا(عج) یادآورشد: در میان این افراد شاخص از شهید مطهری و شهید بهشتی به عنوان علامه دهر تا شهید حججی که مدرک فوق دیپلم از دانشگاه علویجه داشت حضور دارند ولی همه آنها یک ویژگی خاص داشتند؛ فصل مشترک این فعالان انقلابی، تقوا و نیروی معنوی آنها است.

وی گفت: وقتی گام اول توسط این افراد جلو رفت و امر امام توسط این افراد در ارکان مختلف جامعه مطرح شد، باید به دنبال حیاتی‏ترین الگوی مشترک همه این افراد باشیم.

عبودتیان اظهارکرد: این نیروهای فعال و انقلابی محصول تحصیل در مدارس آموزش و پرورش و رسانه و دانشگاههای کشور نیستند بلکه محصول تربیت دینی جریاناتی از جمله هیأت هستند؛ هیأتی که این جریان و افراد را تولید نکند، وقت خود را تلف کرده است.

وی افزود: در این دوران حساس یک مسئولیت بزرگ به دوش داریم و آن هم حرکت در این مسیر است؛ شاید اگر ما در این عرصه وارد نشویم دیگران وارد می شوند ولی حسرت ابدی آن برای ما خواهد ماند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی خاتمالاوصیا(عج) یادآورشد: مقام معظم رهبری در دیدار فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی تصریح کردند که اگر میخواهید کار اثرگذار کنید و دولت حق و پایدار شوید به خودسازی بپردازید وگرنه ممکن در دورهای جولانی پیدا کنید ولی به دولت حق نخواهد رسید.

وی گفت: نمونه کامل این مساله نفوذ صدا وکلام افرادی چون حاج صادق آهنگران است؛ نوای «منم میخوام برم ...» از دل برآمد و این گونه کشور را در برگرفت؛ ادامه اتفاقها هم زمانی اثرگذار است که جریان خودسازی را به دنبال داشته باشد؛ هنوز پس از دههها، فایل صوتی سخنرانی مرحوم کافی، جوانان را از مسیر گناه بر میگرداند.

عبودتیان اظهارکرد: رهبر معظم به جوانان عماری گفتند که در این جنگ سخت، جوشن بپوشید که شامل انس با صحیفه و نهج البلاغه و دعا و توسل و قرآنی بودن است.

 

نشانههای خودسازی در حوزه باور و رفتار

وی افزود: خودسازی در حوزه باور شناخت و رفتار متجلی میشود؛ رهبر معظم میفرمایند که در لایه باور و شناخت، باور به توحید نشانه افراد خودساخته است؛ افراد خودساخته قول خدا را از همه نامهربانیها و  همراهی نکردنها بالاتر می داند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی خاتمالاوصیا(عج) یادآورشد: وقتی مسئول عالی کشور به اقتصاد اسلامی معتقد نیست و تصور می کند که اسلام در همه عرصهها حرف و سخن دارد نباید نا امید شویم بلکه شما هستید که باید نگاه توحیدی خود را حفظ کنید و باور داشته باشید که اسلامی که خداوند آن را برای ما پسنیده است به همه نیازهای ما پاسخ میدهد.

وی گفت: فعالان هیأتی باید برای برنامهسازی تلوزیون در ایام مختلف سال نیز برنامه و پیشنهاد ارایه دهند؛ هیأتها به دلیل نوع فعالیت خود رسانه را به خوبی میشناسند و میتوانند بهترین نظرها را ارایه دهند.

عبودتیان اظهارکرد: مبحث بعدی در خودسازی، باور به سنتهای الهی است؛ تعلق آینده به حزب الله نص صریح قرآن است که باید آن را باور داشته باشیم؛ باور به «ما می‏توانیم»، «نه شرقی نه غربی»، «دشمن شناس بودن» و.. است.

وی افزود: در عرصه رفتاری نیز «توکل به خدا»، «کمک به دیگران»، «زمینه سازی مقدمه ظهور»، «فداکاری»، «کوشش برای برپایی تمدن»، «تصور فرامنطقهای» و... است؛ باید توفیق جبهه انقلابی و فرهنگی را در همه بخشها بر خواسته خود ترجیح دهیم؛ اگر این چنین نباشیم، به خروجی نه غزه نه لبنان می رسیم.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی خاتمالاوصیا(عج) یادآورشد: جاذبه و دافعه از مصادیق رفتار اصیل خودسازانه جبهه انقلاب فرهنگی است؛ هیأتی که مواجهه با تهاجم فرهنگی را وظیفه خود نمیداند، در مسیر اصیل گام بر نمیدارد.

وی گفت: در آمریکا، طی 4 سال متوالی بیشترین نامی که روی فرزندان گذاشته شده است نام پیامبر است و در سال 2035 نیز زاد و ولد مسلمانان بیش از همه ادیان خواهد بود ولی باید متوجه باشیم که امروز بن سلمان و جریان وهابیت روی اسلامی شدن خیمه زده اند؛ باید وحدت داشته باشیم و خود را در این جریان وارد کنیم.

عبودتیان اظهارکرد: حفظ وحدت از ارکان مهم هیأتی بودن است؛ مقام معظم رهبری تاکید موکد دارند که به هیچ عنوان در هیأتها بر خلاف وحدت گام بر ندارید؛ نباید به همسر پیامبر توهین کنیم و اگر با مسایل تاریخی از جمله حرکت علیه امام علی(ع) هم کنار نمی آییم باید شان پیامبر را حفظ کنیم و وحدت شکنی نکنیم.

وی افزود: کسی که نمی تواند کالای ایرانی را مصرف کند قطعا خودساخته نیست؛ کسی که نمی تواند سادگی را در زندگی خود مراعات کند در مراتب خودساختگی انقلابی نرسیده است.

 

شهادت، سرنوشت عنصر خودساخته انقلابی است

مدیر عامل بنیاد فرهنگی خاتمالاوصیا(عج) یادآورشد: سرنوشت عنصر خودساخته انقلابی تنها در شهادت متجلی است.

وی گفت: شهید اسداللهی بیان میکند که با تمام کارهایی که انجام می شود، نیازمند امداد مضاعف هستیم و با شهادت من اسلام یاری خواهد شد؛ یعنی باید ارتفاع بگیرم و شعاع نور خود را افزایش دهم؛ وی می گوید که باید شهید شوم تا انقلاب و اسلام را یاری کنم.

عبودتیان اظهارکرد: اینکه می گویند بقیه الله امور را اداره می کند از طریق شهدایی چون حمید اسداللهی است؛ رهبری معظم بیان کردند که نفس شهدا پس از شهادت باز میشود.

وی افزود: محل تحقق و تربیت این نیروی خود ساخته انقلابی در همین هیأتها است؛ شهدای ما روز و شب برای نجات جوانان ما کار میکنند و تجلیات آن نیز همه روزه قابل مشاهده است؛ جنود صاحب الزمان(عج) کار خود را میکنند، ما هستیم که باید خود را در این مسیر تعریف کنیم.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی خاتمالاوصیا(عج) در پایان بر لزوم شناخت و پاسدات و الگوی گیری از شهدایی چون مجیدقربانخانی تاکید کرد.

انتهای پیا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha