جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معضل فرهنگی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) لازمه مقابله با معضلات فرهنگی و اجتماعی کشور را جهاد علمی و نیز دغدغه مندی و حساسیت انقلابی دانست.

دکتر زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با اشاره به جهاد علمی و دغدغه مندی انقلابی و مقابله با معضلات فرهنگی، ابراز داشت: هر کسی که دغدغه انقلاب و حراست از ارزش های دینی و انقلابی را دارد در وهله نخست باید از منظر علمی و معرفتی خود را تقویت کند و سپس در سایه غیرت و حساسیت انقلابی به چاره اندیشی برای معضلات کشور از جمله در عرصه های فرهنگی و اجتماعی بپردازد.

وی افزود: طبعاً در این مسیر تلاش در زمینه ارتقای سطح بینش و بصیرت انقلابی یک ضرورت به شمار می رود که این مهم نیز البته در سایه تبعیت از اوامر و فرمایشات رهبر معظم انقلاب محقق می شود.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم همچنین با بیان این که روحیه انقلابی نه فقط در سطح حوزه و دانشگاه بلکه در همه عرصه های جامعه باید وجود داشته باشد و روز به روز هم تقویت گردد، گفت: اگر این روحیه و منش انقلابی در همه افراد جامعه به خصوص حوزویان و دانشگاهیان وجود داشته باشد، خروجی آن مطالبه گری درست و به جا از مسئولان درباره مشکلات و کم کاری ها و ضعف های مدیریتی است که متاسفانه الان به خصوص در عرصه های اقتصادی و فرهنگی مشهودتر از بخش های دیگر است.

وی تاکید کرد: این مطالبه گری به خصوص در گام دوم انقلاب یکی از وظایف جدی و اصلی نیروهای مومن و انقلابی است چرا که یکی از بارزترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر همین مساله است و این که از مسئولان بخواهیم بر اساس قانون و تاکیدات مقام معظم رهبری به درستی به وظیفه خود عمل کرده و نسبت به مطالبات به حق مردم به ویژه در زمینه معیشت پاسخگو باشند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha