پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سخنرانی آیت الله اعرافی در جمع مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره)

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور در جمع مسئولان و روحانیون شهرستان ابهر گفت: حوزه علمیه هرچه دارد از مردم است و همه وجود حوزه و روحانیت هم وقف مردم است و حوزویان هم باید به این امر افتخار کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ابهر، آیت الله علیرضا اعرافی، پیش از ظهر امروز در بازدید از ساختمان مدرسه علمیه امیرالمومنین شهرستان ابهر، با تبریک دهه کرامت به پیوند حوزه و روحانیت با مردم اشاره کرد و گفت: جامعه باید بداند که حوزه‌های علمیه و روحانیت افتخارشان به همراهی با مردم و نیازمندان است و این مسئله در ذات حوزه وجود دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: حوزه هرچه دارد از مردم است و همه وجود حوزه و روحانیت هم وقف مردم  است و حوزویان باید به این امر افتخار کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: حوزه و روحانی انقلابی یعنی در خدمت مردم و محور فعالیت و کار خیر و غمخوار همه جانبه مردم؛ این ریل اصلی است که حوزه بر مدار آن حرکت کرده و می کند.

وی با بیان اینکه در کنار مردم بودن هویت روحانیت است، گفت: در مقاطع مختلف تاریخی، حوزه در کنار مردم، انقلاب ها و تحولات اساسی را به وجود آورده است.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: تاکنون به بیش از ۱۰۰ کشور جهان به خاطر فعالیت‌های حوزوی سفر کرده و از بیش از هزار مرکز علمی و پژوهشی بازدید داشته‌ام و به عینه دیده ام که انقلاب مردم ایران تحولات اساسی را در دنیا به وجود آورده‌اند، قبل از انقلاب، ایران یک کشور حذف شده  در غرب و استکبار بود اما این ملت بزرگ با انقلاب اسلامی معجزه ای را در تاریخ معاصر آفریدند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور اضافه کرد: قبل از انقلاب تحلیلگران غربی مدعی بودند که دین قدرت اداره جامعه را ندارد اما به برکت انقلاب اسلامی مردم ایران، امروز دنیا به این واقعیت رسیده که اسلام ناب توان اداره جامعه بشری و حکومت را دارد.

آیت الله اعرافی به دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر ژاپن،نشان دهنده اقتدار انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: انتشار معارف شیعه در دنیا سابقه ندارد و میلیون‌ها انسان شیفته انقلاب اسلامی ایران هستند و جبهه مقاومت در دنیا شکل گرفته است و سهام دار آن شما ملت عزیز هستید.

آیت الله اعرافی در ادامه با تقدیر از تلاش امام جمعه شهرستان ابهر در ساخت ساختمان حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: این بنا و بناهایی که زمینه ساز رشد و تعالی فرهنگی جامعه هستند باید بیش از پیش توسعه یابند به پایگاه تربیت اندیشمندان بزرگ تبدیل شوند.

وی افزود: حوزه های علمیه یک بال علم و دانش کشورند و یک بال دیگر هم دانشگاه است و اگر این دو بال تقویت شوند سعادت جامعه تضمین خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تأکید بر اینکه مدارس علمیه باید مردم محور اداره شوند، اظهار کرد: ایجاد منابع پایدار برای اداره مدارس علمیه با کمک مردم از ضرورت‌هاست.

آیت الله اعرافی در پایان از تلاش های امام جمعه ابهر و خیرین در ساخت ساختمان حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) و کمک به توسعه حوزه علمیه قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha