سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کمک‌رسانی طلاب حوزه علمیه هامبورگ به سیل زدگان کلات خراسان رضوی

حوزه/ فعال جهادی جبهه فرهنگی انقلاب اسلام بیان کرد: سیل ظرفیت‌های استثنایی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را آزاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،کشکولی فعال جبهه مردمی انقلاب اسلامی، امروز در آیین اختتامیه سومین اجلاس رابطان جامعه ایمانی مشعر در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم گفت:  شهرستان پل دختر پس از تاسیس اتوبان جدید منزوی و با بیکاری بیشتری مواجه شد.

وی افزود: این شهر در حاشیه رودخانه کشکان است که در نهایت به هورالعظیم متصل میشود؛ این شهرستان، از شهرستان های محروم و آسیب دیده بود و شغل اکثر مردم نیز کشاورزی بود ولی به علت کم آبی، همین رودخانه وحشی چهار سال پیش خشک شد.

این فعال جبهه مردمی انقلاب اسلامی یادآورشد: با دو سیل پل دختر 59 پل اصلی و 37 هزار منزل از بین رفت؛ 1000 کیلومتر جاده در استان لرستان از بین رفت ولی خوشبختانه خسارت مستقیم جانی خاصی ایجاد نشد.

وی گفت: اوج این مصیبت در شهر پل دختر بود؛ ارتفاع آب روز به 15 متر رسید و کل شهر را درگیر خود کرد؛ منطقه غربی شهر شامل 10 هزار نفر خانه های خود را از دست دادند و برای گریز از مرگ به سمت کوه رفتند و حتی ارتباطات تلفنی هم قطع شد.

کشکولی بیان کرد: پل دختر برای 12 ساعت به شکل کامل از مدار خارج بود؛ مردم در آن شب زیر باران و در کوه یا گل و لای ماندند؛ در آن زمان پیش بینی میشد که این اتفاقات بیافتد ولی حتی یک کمپ و چادر و تهمیداتی برای مردم در نظر گرفته نشده بود.

وی گفت: در ساعت 9 تا 10 صبح وارد شهر شدیم، شهری که 80 درصد آن در زمان جنگ از بین رفت؛ مردم نیز در ساعات اول از کمبودها و بی توجهیها ناراحت بودند؛ مردم در قسمت غربی در پشت بام ها گرفتار بودند ولی متاسفانه فرماندار شهر قبول نمیکرد که یک بولدوزر برای باز کردن راه پل روشن شود.

این فعال جبهه مردمی انقلاب اسلامی اظهارکرد: برادر مجاهد میلاد احسانی که در این سیل مجروح و به کما رفت و به تازگی از کما خارج شد از جمله مجاهدانی بود که حماسه بزرگی را در این منطقه خلق کردند؛ با تدبیر نیرهای جهادی در درود اتفاق خاصی نیافتاد و پس از حوادث سیل در خرم آباد مشخص شد که آب با شدت به سمت پل دختر می رود.

وی تصریح کرد: پس از سازماندهی اولیه با سپاه تقسیم کار کردیم که وظیفه سازماندهی نیروهای مردمی و مواکب و.... را پذیرفتیم؛ در این برنامه، شهر به 8 قسمت تقسیم بندی شد و این تقسیم بندی با سپاه و مسئولان با این بخش بندی برنامههای خود را اجرا کردند.

کشکولی بیان کرد: در کنار گروههای سپاهی، گروه های جهادی نیز همراه شدند؛ به هیچ عنوان تصور نمیکردیم که این حجم از نیروهای مردمی به منطقه هجوم بیاورد؛ به حدی این ارتباطات حادث شد که کنترل کار از دست ما خارج شد؛ قطعا در 40 سال انقلاب اسلامی هیچگاه شاهد چنین حماسه ای این همه نیروی مردم بدون حمایت و ابلاغ رسمی در منطقه ای حضور یابند.

وی گفت: ستاد نیروهای مردمی در حدی نبود که بتواند این حجم از حضور جهادیها را مدیریت کند؛ تالار امین توانست بیش از 2هزار نیروی سرگردان بدون سازماندهی را در قالب تیم امام رضایی ها را سازماندهی کند؛ بیش از 1000 طلبه نیز در مسجد اعظم مستقر شدند.

این فعال جبهه مردمی انقلاب اسلامی اظهارکرد: میلاد احسانی ضمن سازماندهی نیروهای رسانه به شناسایی نقاط ضعف و قوت فعالیت ها می پرداخت و طبق آن تقسیم بندی، فعالیت های جهادی انجام شد؛ بیش از 3هزار نفر نیروی امام رضایی در این زمینه فعالیت کردند.

وی با ذکر این مطلب که 18 هزار نیروی جهادی در این مدت وارد پل دختر شد، تصریح کرد: محله سیل زده پل دختر دارای 10 هزار نفر بود ولی جمعیت مجاهدان بسیار بیشتر از جمعیت خود آن منطقه بود.

این فعال جهادی جبهه انقلاب اسلامی یادآورشد: فضای آن روزها کاملا یاد دوران دفاع مقدس را زنده میکرد؛ مردم پل دختر در لحظات اولیه بسیار عصبانی بودند ولی وقتی این حجم عظیم کار را می دیدند کاملا تغییر رویکرد دادند؛ مجاهدان کارها را از دست میزدند؛ رقابت بر سر خدمت نکته مهم این جریان بود.

وی گفت: فعالیت در پل دختر به حدی بود که دشمن هیچگاه نتوانست روی مساله پل دختر زوم کنند؛ زیرا حزب اللهیها به حدی در منطقه حضور پیدا کردند که دیگر جای هیچ بحثی را باقی نگذاشت.

کشکولی  افزود: مردمی را می دیدیم که دختر پزشک خود را با یک ماشین لباسشویی به منطقه آورده بود و با تمام وجود خدمت رسانی می کردند؛ آنها پس از کار مداوای مردم، از شب تا صبح لباسهای نیروهای جهادی را می شستند و اتو می کردند.

وی گفت: نیروهای حشد الشعبی از فرصت خدمت برای انقلاب اسلامی در حد همان 48 ساعت استفاده کردند؛ نیروهای فاطمیون و نیروهای جامعه المصطفی(ص) از تمام توان خود برای خدمت به مردم استفاده میکردند.

کشکولی  افزود: آفرودسواران در مقر سپاه ایستاده بود و می گفت من چندان اعتقادی به شما ندارمف  ولی برای خدمت رسانی شما را امین می دانم و آفرودسواران دیگر را نیز با خود آورده ام تا با مشکلاتی در حد خود را حل کنیم.

این فعال جبهه مردمی انقلاب اسلامی گفت: نیروهای جهادی وسع بسیاری دارند که متاسفانه هنوز در حد وسع خود کار نکردهایم؛ ظرفیتی که سیدالشهدا(ع) به ما داده است به حدی است که میتوانیم کارهای بزرگتری مثل تمدن اسلامی را رقم بزنیم.

وی اظهارکرد: کل شهرستان پل دختر 81 هزار نفر هستند ولی 215 هزار غذا در شهر سرو میشد؛ 18هزار نفر نیروی جهادی برای همین 10 هزار نفر خدمت می‏کرد.

کشکولی یادآورشد: متاسفانه این نیروها و ظرفیت‏های عظیم جهادی و جریان عظیم مردمی انقلابی را گم کردهایم؛ یک نیروی جهادی متخصص با نوآوری های عجیب خود با سیم بکسل توانست آب و غذای چندین شهر و روستا را به شکل اعجاب آوری در لحظات اولیه سیل تامین کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که من عبدالله والی را ندیدم ولی قطعا امثال عبدالله والی اثر وضعی در حفظ نظام دارند که باعث رفع فتنه از نظام میشوند؛ امثال میلاد احسانی نیز همین کارکرد را دارند.

کشکولی  گفت: میلاد احسانی کسی بود که برای تهیه اطلس غرب که آن را تکلیف خود می دانست امتحانات فوق لیسانس خود را نیز بگزار نکرد؛ او نیروی متخصصی بود که به هیچ کسی محتاج نبود و به همه امور فرهنگی و رسانه ای مسلط بود؛ وی تنها آلبوم دفاع مقدس استان لرستان را تولید کرد و نصب تابلوی شهدا در کوچه ها و منازل شهدا را انجام داد.

این فعال جبهه مردیم انقلاب اسلامی یادآورشد: در ماجرای پل دختر نیز ضمن فعالیت سازماندهی و طراحی فعالیت جهادی، حوزه رسانه ای را راهبری میکرد؛ امیدواریم پس از آن صانحه دلخراش که در منطقه روی داد، سلامت این مجاهد نیز حاصل شود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha