سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در نماز جمعه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: بی‌عفتی زنان و وادار ساختن‌ آن‌ها به خودنمایی نقشه و هدف دشمن است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، با بیان اینکه ذکر قیامت خوف الهی را در دل‌ها زنده می‌کند اظهار داشت‌: خداوند متعال شهودی را برای اعمال انسان در این دنیا گمارده است و بالاترین شهود خدای متعال است و در روز قیامت از اعمال انسان خبر داده و قضاوت می‌کند.

وی با اشاره به حدیث امام علی (ع) درباره علم الهی به همه موجودات عالم ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه بیان می‌کنند که خدای متعال از تمام وحوش دنیا، حرکت‌ها و امواج اقیانوس‌ها و معصیت بندگان در خلوت و جلوت با خبر است و از گناه کردن در خلوات بترسید، خدایی که امروز بر اعمال شما ناظر است روز قیامت بر علیه انسان شهادت خواهند داد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به مشکلات اجتماعی در جامعه افزود: خانواده‌ها باید تقدیر معشیت خود را در نظر گرفته و زندگی خود را با تدبیر در مخارج زندگی مدیریت کنند که روایات ائمه معصومین (ع) مدیریت در زندگی را اوج کمال انسان بیان کرده‌اند.

وی در خطبه دوم با اشاره به ولادت حضرت معصومه (س) و تبریک روز دختر و دهه کرامت بیان داشت: از بزرگترین الطاف الهی وجود قبور امام رضا و حضرت معصومه (ع)  در ایران است که خداوند به برکت این بزرگواران بلاهای زیادی از کشور دفع کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب گفت: بعد از تصمیم رضاشاه مبنی بر کشف حجاب، علما و مردم در مسجد گوهر شاه تجمع کردند اما با دستور رضاشاه به این مسجد حمله کرده و بیش از ۲۵۰۰ نفر را قتل عام کردند.

وی ادامه داد: از جمله نقشه‌های دشمن بین بردن عفت و حجاب که از دستورات الهی است، در جامعه می‌باشد و سرپرست خانواده‌ها باید بر رعاثت حجاب و عفاف توجه داشته و با عفت و حیا فرزندان خود را تربیت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی اضافه کرد: بر اساس آمارهای خود غربی‌ها بیش از سی درصد فرزندانی که متولد می‌شوند فاقد پدر مشخص بوده و زنازاده هستند و این نقشه دشمن است که زنان را بدون عفت و حیا به جامعه کشانده و به خودنمایی در خیابان‌ها وادار می‌کند.

وی با اشاره به حادثه ۱۲ تیر گفت: در ۱۲ تیر آمریکایی‌ها هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داده و سیصد نفر را قتل عام کردند و نه تنها آن‌ها از کار خود عذرخواهی نکردند بلکه به عامل این جنایت مدال افتخار هم دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha