جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله شاهچراغی نمازجمعه

حوزه/ امام جمعه سمنان با بیان اینکه تحریم ایران توسط دشمن همیشگی یعنی آمریکا راه به جایی نخواهد برد، گفت: آمریکایی‌ها باید از گذشته درس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌ الله سید محمد شاهچراغی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سمنان، با اشاره به ضرورت پرداخت مالیات و جدا بودن این سهم از زکات و خمس اظهار داشت: پرداخت مالیات حق دولت است و همه مردم در انجام این فریضه الهی تلاش کنند، باید به این نکته توجه کرد که همه مسلمانان در پرداخت خمس، زکات و مالیات مسئول هستند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با اشاره به اینکه افرادی که مسؤول جمع‌آوری مالیات هستند نیز باید امین باشند، تصریح کرد: این افراد نباید حقه‌بازی کنند و کلک بزنند.

وی با بیان اینکه در مالیات نباید خیانت باشد، افزود: برخی می‌گویند ما مالیات بدهیم، دیگر زکات و خمس نمی‌دهیم؛ این دو مسأله از هم جداست و ارتباطی با هم ندارد.

آیت‌ الله شاهچراغی ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، دهه کرامت را از ابتکارات ماندگار انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به ویژگی‌های زیارت حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: تنها امام‌زاده‌ای که از امام و حجت خدا زیارت‌نامه دارد، این بانوی مکرم بوده و قرائت زیارت‌نامه و بارگاهش، بهشت را بر بندگان مشتاق واجب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وجود بابرکت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) کشور ایران را از خطرها بیمه کرده است، گفت: برای دین‌زدایی و جمع کردن سفره دین از ایران، تلاش زیادی شده است؛ اما به برکت این دو بقعه متبرکه، توطئه‌های رضاخانی و ایادی او خنثی شد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مصون ماندن کشور از تهاجم صدام و حامیانش نیز از برکت وجود این دو بزرگوار بوده است، افزود: تحریم ایران توسط دشمن همیشگی یعنی آمریکا راه به جایی نخواهد برد و آمریکایی‌ها باید از گذشته درس بگیرند.

وی با اشاره به پیش‌رو بودن موسم حج تصریح کرد: حج از آرمان‌های اسلام و واجبات دین است؛ برخی می‌گویند حج را سیاسی نکنید؛ حج، عبادی سیاسی است و در حج وحدت، دفاع از مظلوم و برائت از مشرکان از اعمال سیاسی محسوب می‌شود.

آیت‌ الله شاهچراغی به حاجیان سمنانی که به حج تمتع مشرف می‌شوند، گفت: سعی کنید فقیهانه بروید و تائبانه برگردید؛ مسائل را فقیهانه یاد بگیرید و با توبه برگردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha