جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ضمن بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری از اهمیت بالایی برخوردار است، از چند نرخی بودن بلیط‌های هواپیما انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در خطبه های نماز جمعه امروز تبریز با تشریح جنایات آمریکا از پیروزی انقلاب تا به امروز گفت: جنایات رژیم آمریکا علیه ملت ما در سه بخش قابل طرح است، بخش اول از برهه تاریخی پیروزی انقلاب تا جنگ تحمیلی، جنابات مختلف در جنگ تحمیلی و بعد از جنگ در تشدید تحریمها و فشارهای اقتصادی فلج کننده، اما ملت ایران با استقامت در برابر این دشمنان به اهداف خود خود نائل خواهد آمد.

وی در ادامه با اشاره به افول قدرت منطقه آمریکا و زمزمه های خروج آنها از خلیج فارس گفت: اظهارات جدید رئیس جمهور آمریکا در خصوص حضور آمریکا در منطقه نشان میدهد تداوم سلطه در منطقه خاورمیانه برای این کشور بسیار پرهزینه و پر مخاطره است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس اولین انتخابات در ۴۰ سال دوم انقلاب است و تاثیر مستقیم در انتخابات ریاست جمهوری آمربکا دارد، از این رو تشکیل مجلسی در تراز انقلاب و مقاوم از نظر ادبیات سیاسی کشور بسیار حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با اشاره به هفته حج، اهداف این فریضه الهی را در سه محور تبیین کرد و از حجاج بیت الله الحرام خواست به بُعد سیاسی حج توجه داشته باشند چرا که حج کار سیاسی و تکلیف دین است.

وی با انتقاد از چند نرخی بودن بلیط‌های هواپیما گفت: بعنوان مثال در سفر به تهران بلیط هواپیما در روزهای و ساعت های مختلف متغییر است که اصلا کار پسندیده ای نیست و مسئولان ذیربط و نمایندگان مجلس باید به این مسئله دقت نظر داشته و رسیدگی کنند.

امام جمعه تبریز در ادامه سلسله مباحث خانواده و اهمیت میهمان و میهمان نوازی گفت: ضیافت و میهمان نوازی در پیوند آحاد جامعه و ایجاد روابط اجتماعی صمیمی و پایدار نقشی موثر دارد از این رو دین اسلام به این موضوع اهمیت داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: شایسته است بدور از تجملات و تشریفات زائد، میهمانان خود را تکریم کنیم و با میهمانی رفتن و میهمانی دادن صله ارحام داشته باشیم.

وی بیان داشت: میهمان روزی خود را به همراه می آورد و حضورش موجب بخشیده شدن گناهان صاحب خانه می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha