پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسینی همدانی - امام جمعه کرج

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی گفت: مجلس یازدهم باید در طراز گام دوم انقلاب باشد و بتواند مشکلات مردم را حل کند و بتواند اهداف ملی را در منطقه دنبال بکند و تحقق تمدن بزرگ اسلامی را دنبال بکند که متاسفانه مجلسی که الان سر کار است در این زمینه ها عمل نمی کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه کرامت ضمن تبریک این ایام گفت: امیدواریم همگی، سیره امام هشتم و خواهر بزرگوارشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و از کرامات این روزها بهره مند شویم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج ، مناسک حج را نماد و مظهر جامعه و تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب با تبیین این مطلب که حج غیر سیاسی نداریم و حج تمام مظهرش سیاسی  است به نکته بسیار مهمی اشاره کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی ادامه داد: وحدت جامعه اسلامی هدف مهم مراسم حج است و دفاع از مظلومین عالم و برائت از مشرکان کاری سیاسی است و این موارد عین تعالیم اسلامی است و  اینکه در این مراسم در دفاع از مستضعفین و  علیه آمریکا چیزی گفته نشود با مبانی دینی سازگاری ندارد.

وی افزود: رهبر انقلاب تاکید بر شرکت در اجتماعات مسلمین و نمازهای جماعت داشتند که باید مورد توجه حجاج قرار گیرد چرا که وحدت امت اسلامی مورد تاکید اولیای دین بوده و حضرات معصومین همگی به دنبال ایجاد وحدت بین مسلمانان بوده اند. جایی که بحث وحدت جامعه اسلامی است و ارتباط جهان اسلام مطرح است نباید تعصب غیر منطقی داشته باشیم و سفارش معصومین هم این بوده است که وحدت و انسجام مسلمین بر امور دیگر اولویت دارد.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه ها با قرائت بخش هایی از متن حکم رهبر معظم انقلاب برای فرمانده جدید بسیج مستضعفین ضمن آرزوی موفقیت برای وی تاکید کرد: اعتلای همه بعدی بسیج، گسترش فرهنگ مقاومت، زمینه سازی برای بروز خلاقیت نوجوانان و رسیدگی به اقشار را مهمترین ماموریت های بسیج مستضعفین بر اساس حکم رهبر انقلاب است.

این استاد حوزه با اشاره به مهلت 60 روزه ایران به اروپایی ها گفت: اتفاقاتی می افتد که نظریه غیر قابل اعتماد بودن اروپا را تقویت می‌کند. ما نباید منتظر اروپا باشیم. اروپایی ها کشتی نفتکش ایران را محاصره کردند وگفتند دستور آمریکا بوده است و آمریکایی ها هم می گویند چقدر خبر خوبی شنیدیم از اینکه این نفتکش توقیف شده است!

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی تصریح کرد: راهکار مشکلات کشور  قطعا «اینستکس» نیست و این سازوکار مالی فقط برای منافع آمریکا و اروپا طراحی شده است. «اینستکس» در واقع یک شرکت خصوصی است که سهامداران آن آلمان، انگلیس و فرانسه هستند و این شرکت اطلاعات مربوط بین شرکت های اروپایی و  ایرانی را مدیریت خواهد کرد و بیشتر هم به شکل تهاتری فعالیت خواهد داشت.

وی افزود: تمام اطلاعات مبادلات تجاری ایران با اروپا در این سازوکار ثبت خواهد شد. همه فعالیت این سازوکار در چهارچوب تحریم های آمریکایی عمل می کند و این روش قابلیت دور زدن تحریم های آمریکا را ندارد. اساس تحریم ها نسبت به بعضی نهادها  و ساختارهای کشور است که «اینستکس » نمی تواند مشکلی از این جهت حل کند.

امام جمعه کرج گفت: انتظار ما از دستگاه دیپلماسی کشور این است که به دور از هرگونه ساده اندیشی و با نهایت دقت و هوشمندی راه آسیب زدن به منافع ملی را ببندند و راضی به انجام تعهدات ناقص اروپایی ها در رابطه با برجام نباشند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی گفت: اروپایی ها تعهدات مختلفی در برجام داشتند که به هیچ کدام عمل نکردند و طوری وانمود می‌کنند که تمام اقدامی که اروپا باید در زمینه برجام انجام می داد همین سازوکار ناقص مالی است. تعهداتی مثل سرمایه گذاری در نفت و گاز، خدمات بیمه ای، مسائل مربوط به کشتیرانی و انتقال فناوری ها از جمله دیگر تعهدات اروپایی ها بود که عملی نشده است.

وی افزود: باید سطح تعیین شده را نادیده بگیریم و با قاطعیت در سطحی بالاتر غنی سازی کنیم تا دنیا ببیند ایران در پیگیری منافع ملی اش جدی است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اظهارات سخیف رئیس جمهور آمریکا که گفته بود: ایران مراقب تهدید کردن های خود باشد، گفت: ایران پهباد فوق پیشرفته آمریکایی ها را ساقط کرد اما آن ها قادر نبودند هیچ اقدامی بکنند چرا که می دانستند اقتدار نظامی ایران چقدر جدی است. و ما به آن ها توصیه می کنیم چیزی را که تجربه کردید دوباره تجربه نکنید.

امام جمعه کرج از همراهی برخی نشریات داخلی با آمریکایی ها انتقاد کرد و گفت: برخی رسانه های داخلی دست از همکاری با دشمن بردارند چرا که این مسیر عاقبت بخیری برای آن ها ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: برخی از مرتجعین منطقه مانند وزیر خارجه بحرین سعی دارند برای اسرائیل وجاهتی درست کنند. این مقام بحرینی گفته بود اسرائیل بخشی از میراث تاریخی این منطقه است و مردم یهود در اینجا جایگاه دارد و باید بین اعراب منطقه با اسرائیل گفت و گو برقرار شود و ایران است که تهدید منطقه است. البته این اظهارات با واکنش کشورهای مختلف منطقه روبرو شد و نشان داد این اندیشه چقدر سخیف است.

امام جمعه کرج در رابطه با انتخابات پیش رو گفت: این انتخابات اولین انتخابات در گام دوم انقلاب است و دشمن تلاش دارد مردم را دلسرد کند و وانمود کند گام دوم انقلاب بدون همراهی مردم خواهد بود و  یکی از مهمترین کارهای ما زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم است.

وی افزود: مجلس یازدهم باید در طراز گام دوم انقلاب باشد و بتواند مشکلات مردم را حل کند و بتواند اهداف ملی را در منطقه دنبال بکند و تحقق تمدن بزرگ اسلامی را دنبال بکند که متاسفانه مجلسی که الان سر کار است در این زمینه ها عمل نمی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha