شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ریبث

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن سازمان اوقاف گفت: هدف از برگزاری این مسابقات این است که قرآن در متن زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی مردم تجلی پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم که عصر امروز در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به دهه کرامت، اظهار داشت: امامزادگان مایه برکت، نورانیت و معنویت برای کشور هستند و باید از ظرفیت امامزادگان بیش از این استفاده شود.

وی ادامه داد:  امامزادگان در دوران زندگانی خود تحت سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار داشتند به همین دلیل این بزرگواران از دیار خود هجرت کردند و به ایران پناه آوردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری ابراز داشت: امروز بقاع متبرکه این بزرگواران به مراکز نشر معارف اهل‌بیت(ع) تبدیل‌شده است و علاوه بر این منشأ خیروبرکت برای امت اسلامی هستند.

وی ادامه داد: وجود امامزادگان موجب شد که مردم با توسل به ایشان در مسیر اسلام و نهضت امام خمینی (ره) حرکت کنند تا درنهایت انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد و در تداوم این انقلاب نیز نقش اساسی دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه و در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، دعاخوانی، اذان، هم‌سرایی و همخوانی برگزارشده است و برگزیدگان قرآنی برای شرکت در مسابقات کشوری اعزام خواهند شد؛ دوره مسابقات کشوری به‌زودی در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در ماه‌های آینده مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف از گستره و عمق بیشتری برخوردار خواهد شد تا به اهدافی که برای این مسابقات در نظر گرفته‌شده است، دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقات این است که  قرآن کریم در متن زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی تجلی پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در زمینهٔ ترویج فرهنگ و سبک زندگی قرآنی تأکید فراوانی دارند و سازمان اوقاف و امور خیریه برای عملی کردن خواسته‌های ایشان تلاش مضاعفی خواهد کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha