چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دومین جشنواره حلال سارایوو

حوزه/ جشنواره حلال سه روزه در شهر سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین با شرکت بیش از ۸۵ شرکت از کشورهای مختلف جهان و ۴ هزار و ۵۰۰ محصول و خدمات حلال مختلف در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ برگزار می گردد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از sarajevotimes، دومین جشنواره حلال سارایوو   از روز 26 تا  28 سپتامبر مصادف با ۴ تا ۶ مهرماه  امسال در مرکز فرهنگی-ورزشی- تجاری اسکندریجا در پایتخت بوسنی و هرزگوین برگزار می شود.

جشنواره حلال سارایوو قرار است تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مشتریان حلال را از سرتاسر جهان گردهم جمع کند. به علاوه این جشنواره جلسات ملاقات تولیدگران محصولات و فراهم کنندگان خدمات حلال را با مشتریان و توزیع کنندگان از کشورهای مختلف اسلامی از جمله عمان، مالزی، ترکیه و غیره تشویق می کند.

برگزارکنندگان اعلام کردند که رویدادهای این گردهمایی سه روزه فرصت مناسبی را برای ارتباط میان بخش های مختلف تجارت حلال که در بازارهای جهانی در سرتاسر جهان حضور دارند مهیا می سازد، که در نتیجه منجر به ارتقاء جهانی خرید و فروش محصولات و خدمات حلال از منطقه خواهد شد.

بیش از 85 شرکت با گواهینامه حلال در جشنواره حضور داشته و همچنین بیش از 120 شرکت از منطقه بوده و بیش از 4 هزار و 500 محصول و خدمات حلال را به مشتریان ارائه می دهند.

برگزارکنندگان این جشنواره همچنین تاکید کردند که بازار محصولات و خدمات حلال یکی ار رو به رشدترین ها در جهان بوده، که یکی از نشانه های آن مصرف دو برابر مواد غذایی و نوشیدنی های حلال در جهان باشد که رشد جهانی آن در دو سال گذشته براساس گزارش اقتصادی جهانی 2017-2018 تقریبا دو برابر بوده است.

 بر اساس همین گزارش، روند رشد تجارت اسلامی در منطقه در زمینه های مختلف گردشگری حلال، داروها، محصولات آرایشی و امور مالی اسلامی نیز ثبت شده است.

 

تقاضا برای محصولات و خدمات حلال سال به سال در حال افزایش است و در حال حاضر کمبود عرضه در ارتباط با تقاضا وجود دارد که فرصتی برای شرکت های منطقه است تا خود را به زنجیره های عمده فروشی و خرده فروشی نزدیک سازند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha