جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مساجد باستانی در شانلی اورفه ترکیه، تحت مرمت و بازسازی قرار می گیرند

حوزه/ ۵ مسجد با قدمت چند صدساله و تاریخی در شهر تاریخی شانلی اورفه در ترکیه که مرکز بازدید گردشگران دینی می باشد، تحت عملیات مرمت و بازسازی گسترده قرار می گیرند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، کار مرمت و بازسازی مساجد باستانی در شانلی اورفه ترکیه اخیرا آغاز شده است.

5 مسجد چند صد ساله که قدمت آن ها به دوره سلجوقی و عثمانی می رسد و در استان شانلی اورفه در جنوب شرقی ترکیه واقع شده اند، پس از پایان مرمت و بازسازی در مقیاس گسترده که به تازگی آغاز شده، برای نماز و حضور بازدیدکنندگان بازگشایی می گردند. یکی از این مساجد 800 سال قدمت دارد.

شهر شانلی اورفه یکی از شهرهای باستانی ترکیه محسوب شده و باورها بر این است که 7 پیامبر مختلف ادیان ابراهیمی در اینجا زندگی کرده اند. به گفته رئیس اداره مبانی شانلی اورفه در این استان، کار مرمت 5 مسجد در این شهر، که یکی از مراکز گردشگری دینی در ترکیه می باشد آغاز شده است.

محمد علی پالالی در این باره به خبرنگاران گفت: این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای تاریخ بشر و آغاز بسیاری از تمدن ها بوده است.

وی اشاره کرد که قدیمی ترین و شناخته شده ترین مساجد در آناتولی در این شهر ساخته شده اند.

این شهر باستانی هر ساله صدها هزار گردشگر با به خود جذب می کند.

در پروژه های بازسازی قرار است گنبدها، مناره ها، سقف، دیوارها و محوطه و صحن مساجد مورد مرمت قرار گرفته و زیرساخت های این ساختمان ها نیز محکم کاری شوند.

پالالی گفت: ما تلاش خودمان را به کار می گیریم تا این تمدن را به نسل های آینده منتقل سازیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha