سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم راه رسیدن به نتیجه را استقامت دانست و گفت: انقلاب اسلامی در سایه مقاومت به نتیجه و پیروزی رسید.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، وظیفه طلاب و حوزه های علمیه را مقاومت در برابر دشمنان دانست و بیان داشت: اگر طلاب و حوزه های علمیه در این مسیر پیشقدم باشند، مردم نیز آنها را همراهی خواهند کرد و مقاومت در جامعه نقش پیدا می کند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با استقامت بود که به پیروزی رسید، افزود: استقامت در برابر دشمنان و مستکبران از 15 خرداد سال 1342 با حرکت امام خمینی(ره) و حمایت علما و بزرگان رسما آشکار شد و به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 منجر گردید و در این 40 سال انقلاب نیز این مقاومت در برابر استکبار بود که نظام اسلامی را به سمت پیشرفت و تعالی هدایت کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 112 سوره هود که خداوند به پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَكَ؛ پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمده‌اند (باید استقامت کنند)!»، خاطرنشان کرد: راه رسیدن به نتیجه استقامت است و انقلاب اسلامی نیز در سایه مقاومت به نتیجه و پیروزی رسید.

وی ادامه داد: ما هر زمان که در برابر دشمنان و متجاوزان استقامت کرده و راضی به تسلیم و سازش نشدیم به نتیجه رسیده و پیشرفت را شاهد بودیم.

آیت الله موسوی اصفهانی امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان حضرت آیت الله خامنه ای را الگوی استقامت در برابر دشمنان عنوان کرد و گفت: چه قبل از پیروزی انقلاب و چه در این 40 سال بعد از پیروزی انقلاب به عینه مشاهد کرده ایم که رهبران ما دائما بر استقامت در برابر دشمنان توصیه و تأکید کرده و هو خود عامل به مقاومت بوده اند.

وی با ابراز تأسف از کم کاری، کوتاهی و عدم مقاومت برخی مسئولان در برابر دشمنان، تصریح کرد: با این حال مردم باید همواره پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و بنا به فرموده خداوند در آیه ۱۳۹سوره آل عمران که می فرماید «وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنينَ؛ و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید!»، استقامت خود در برابر دشمنان را حفظ کنند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha