جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانجی اقدامات دولت عراق در خصوص بسیج مردمی را در جهت حمایت از این نهاد و حفظ آن از منحل شدن دانست که با استقبال مراجع دینی و رهبران جناح ها مواجه شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید صدرالدین قپانجی امام جمعه نجف اشرف گفت: اقدامات دولت در خصوص بسیج مردمی در جهت حمایت از این نهاد و حفظ آن از منحل شدن است و این اقدام با استقبال مراجع دینی و رهبران جناح ها مواجه شد.

وی افزود: ملت منتظر فعالیت شورای مبارزه با فساد و انجام اقدامات سریع هستند.

سید قپانچی از آستان مقدس علوی به خاطر برگزاری ده ها دوره دینی و فرهنگی برای جوانان و نوجوانان در ایام تعطیلات تابستان قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که مساجد از برگزاری این دوره ها استقبال کنند.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر از افتتاح کلیسای "مارتوما الرسول" در موصل استقبال کرد و آن را گامی در جهت بازگشت زندگی به موصل دانست و از آوارگان و مهاجران خواست به استان های خود بازگردند.

 وی در خصوص دیدار تیم بین المللی تحقیق در خصوص جنایت های داعش و زنان ربوده شده با آیت الله سیستانی، از تلاش های این تیم برای مستند سازی جنایت های داعش قدردانی کرد و گفت: آیت الله سیستانی به حفظ خصوصیات این زنان و دوری هتک حرمت اشاره کردند.

خطیب جمعه نجف اشرف به نا به سامانی ها و تظاهرات گسترده در اسرائیل علیه رژیم صهیونیستی به خاطر نژادپرستی اشاره کرد و گفت: این مسئله به شدت سانسور رسانه ای شده است.

وی افزود: اسرائیل با بحران داخلی رو به رو شده و دیگر نمی بتواند باقی بماند.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه دینی به سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و فضیلت آن حضرت و آنچه اهل بیت (ع) در خصوص آن حضرت گفته اند، اشاره کرد.

وی به سالگرد شهادت شهید صدر دوم اشاره کرد و به فرزندان جریان صدر به ویژه سید مقتدی صدر تسلیت گفت و شهادت سید صدر را پنجره ای از ارتباط ملت عراق با علمای دین دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha