جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر کل اداره سیاسی حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ حجت الاسلام نام‌خواه گفت: حوزه‌های علمیه باید از منظر اعتقادی و عملی زمینه‌های کمک رسانی به فقرا و از بین بردن نابرابری‌های اجتماعی را فراهم ‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام مجتبی نام‌خواه، مدیر کل اداره سیاسی مدیریت حوزه های علمیه خواهران، در آیین افتتاحیه مراکز نیکوکاری حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران که صبح امروز در مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر برگزار شد، با اشاره به مبحث عدالت اجتماعی در جامعه امروز ایران گفت: اگر نگاهی به پهنه اجتماعی داشته باشیم دو تحلیل کلیدی برجسته است. اول جهشی است که جامعه ایران به خاطر انقلاب اسلامی برداشت و علیه نابرابری‌ها قیام کرد. اینکه از یک جامعه به شدت فقیر و ثروتمند به جامعه ای رسیدیم که در صدر آن امامی آن را رهبری می‌کند که از ساده زیست‌ترین رهبران جهان هستند.

وی افزود: دوم واقعیتی است که ما همچنان نابرابری‌های اجتماعی را داریم و این نابرابری خود را بازسازی و بسط می‌دهد.

حجت الاسلام نام‌خواه اظهار داشت: نگاه ضد انقلاب دیدن این نابرابری و ندیدن جهش‌هاست و محافظه کاران دیدن این جهش و نادیده گرفتن فقر و نابرابری‌های اجتماعی. هردو گروه به گفته مقام معظم رهبری ضد انقلاب هستند وباید نگاهی جامع به این مسئله داشت و هردوی آن‌ها را دید‌.

وی تصریح کرد: یکی از انواع نابرابری ها فقر و شکل گیری فقرای جدید در بازه یکی دوساله در کشور است.  حوزه های علمیه به صورت ذاتی نهادی دربرابر نابرابری‌ها است. مگر تعریف ما از حوزه چیست؟ ما آن را ادامه دهنده حرکت انبیا می‌دانیم. همه دلایل بعثت انبیا برای برقراری قسط و عدالت و مقابله با تکذیبان دین و توحید بوده است.

مدیر کل اداره سیاسی مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: ما طلاب خود را سرباز های حضرت حجت(عج) و نهادی میدانیم که زمینه ساز ظهور هستیم. پس برقراری عدالت و کمک به فقرا کاری اضافی نیست و یکی از وظایف اصلی و ذاتی حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام نام‌خواه در پایان خاطر نشان کرد: چهره اسلام یک چهره اجتماعی است و به گفته مقام معظم رهبری امر تبلیغ طلاب شامل هدایت، سیاست و خدمت رسانی به مردم می‌شود که همه باید در حوزه نظری و عملی به آن پایبند باشند.

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha