جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید محمد شاهچراغی - سمنان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: ضروری است که مسئولین استان سمنان مردمی باشند و هیچ‌ پایگاهی مردمی تر از نماز جمعه برای تحقق این مهم ‌نداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری این استان، به میزبانی استانداری سمنان اظهار داشت: امام راحل(ره)، سنت های فراوانی را احیا کردند که قبل از پیروزی انقلاب از این سنت ها خبری نبود، در واقع حضرت امام(ره)، مصداق بارز این‌ سخن گهربار حضرت محمد(ص) شدند مبنی بر اینکه "هر کس اقدام نیکویی را سنت گذاری کند، دو اجر سنت‌ گذاری و اجر کسانیکه به این سنت عمل می کنند را خواهد برد".

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با بیان اینکه یکی از نهاد های خوب انقلاب، نهاد نماز جمعه است که امروز به حمد الله بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در کشور برگزار می شود که پایگاه وحدت و رحمت است، تصریح کرد: نماز جمعه، پایگاه بندگی و عبادت، تعلیم و تعلم، تقوا و نهاد فرهنگی در خدمت مردم و بازوی نظام است.

وی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی استان، سهم خود را در حضور و تقویت نماز جمعه که هم‌ پایگاه وحدت، عبادت، تعلیم و تعلم و تقواست ، چقدر می بینند؟؟

آیت الله شاهچراغی، با بیان اینکه گمان می کنم، سهم مدیران از این‌ مهم بسیار‌کم باشد و لذا در گردهمایی ائمه جمعه شهرستان ها، گِلِه مندی هایی از حضور کم رنگ مدیران در نماز جمعه به بنده شده که نیاز است تا مدیران به صورت پر رنگ تر در این فریضه عبادی و سیاسی شرکت کنند، خاطرنشان کرد: مدیران باید در صف اول نماز جمعه باشند.

وی با بیان اینکه مسئولین استان نیاز است که مردمی باشند و هیچ‌ پایگاهی مردمی تر از نماز جمعه برای تحقق این مهم ‌نداریم، گفت: توصیه می کنم به شما مدیران که در تقویت این امر سهیم باشید، این مهم برای شما مفید بوده و هنگامی که در نماز جمعه و در بین مردم قرار می گیرید، مردم نیز با دیدن شما، برای شما دعای خیر می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha