جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: متأسفانه بانوانی که در حوزه علمیه مشغول به تعلیم و تربیت می‌شوند، پس از اتمام دوره آموزشی در فضای مناسبی به‌کارگیری نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام علی خادمی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به مشکلات و نقص‌های مربوط به تربیت و استفاده از ظرفیت مبلغات و طلاب خواهر در استان اظهار کرد: متأسفانه بانوانی که در حوزه علمیه مشغول به تعلیم و تربیت می‌شوند، پس از اتمام دوره آموزشی در فضای مناسبی به‌کارگیری نمی‌شوند.

وی افزود: البته در آینده با تدابیری که اندیشه شده قرار است تا مبلغات دینی تعلیم‌دیده در حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در زمینهٔ مأموریت‌های فرهنگی و مسئولیت‌های درون‌سازمانی این استان به‌کارگیری شوند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: تعداد مبلغات استان خراسان شمالی نسبت به جمعیت این استان به حد نصاب نرسیده و حوزه‌های علمیه در تلاش هستند که با استقبال و ثبت‌نام از خواهران متقاضی تبلیغ دینی، این آمار را به حد نصاب برسانند.

وی با اشاره به اینکه نهاد تبلیغات اسلامی درزمینهٔ جذب و ثبت‌نام مبلغات، حوزه علمیه را یاری می‌کند، اظهار کرد: اصلی‌ترین دلیل عدم میزان خروجی مناسب از حوزه‌های علمیه خواهران، عدم وجود سازوکارهای مناسب برای جذب و ورود متقاضیان به این حوزه علمیه است و سازمان تبلیغات اسلامی به کمک حوزه‌های علمیه در تلاش است تا این مسئله را رفع کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: حوزه علمیه خواهران خراسان شمالی در حال حاضر حوزه‌ای نوپا است و با تلاش و برنامه‌ریزی می‌توان در خصوص پررنگ‌تر شدن این حوزه گام برداشت.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: البته هنوز میزان دقیق مبلغات مورد نیاز در استان تعیین نشده؛ اما بر اساس برنامه در آینده با تعیین دقیق موردنیاز مبلغات دینی استان، در خصوص تربیت افراد برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با همکاری حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان در تلاش است با تربیت هر چه بیشتر و بهتر مبلغان و مبلغات دینی کمبود ائمه جماعت و افراد تأثیرگذار در عرصه‌های فرهنگی و اعتقادی این استان را رفع کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha