پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: تشدید فشارها و تحریم‌های دشمنان در عین افزایش مشکلات و سختی برای مردم ایران و ایجاد تأخیر در تحقق اهداف و آرمان‌ها، بر قابلیت‌ها و کارآمدی‌های انقلاب و نظام اسلامی افزوده و آن‌ را مقاوم‌تر کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با نوجوانان بسیجی استان، با اشاره به اینکه انقلاب و نظام اسلامی به ما عزت داده است، اظهار کرد: ایران قبل از انقلاب هیچ عزتی نداشت و جایی در دنیا نداشت؛ اما امروز ایران بر سر زبان‌ها افتاده است.

وی خطاب به نوجوانان، گفت: شما در نور به دنیا آمده‌اید و شرایط ظلمت و تاریکی دوران ستم‌شاهی را از نزدیک لمس و درک نکرده‌اید؛ ازاین‌رو باید با این شرایط آشنا شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: شما در عصر نور نظام اسلامی به دنیا آمده‌اید؛ زیرا در زمانی پای به این دنیا گذاشتید که شهدا ایران را منور و معطر کرده بودند.

وی خطاب به نوجوانان قرآنی و بسیجی گفت: قدر خود را بدانید و تلاش کنید برای تمام طول عمر نور ولایت را همیشه همراه خود داشته باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به شاخصه‌های کارآمدی نظام اسلامی که از سوی رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده است، اظهار کرد: گام اول در ترسیم نقشه راه آینده، تبیین وضع موجود و شناخت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نظام اسلامی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب روشن‌ترین تصویر را از کارنامه چهل‌ساله گذشته انقلاب ارائه و نقشه راه آینده را هم ترسیم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که در کنار دستاوردها و ظرفیت‌های انقلاب و نظام اسلامی، تشدید فشارها و تحریم‌های دشمنان در عین افزایش مشکلات و سختی برای مردم ایران و ایجاد تأخیر در تحقق اهداف و آرمان‌ها، بر قابلیت‌ها و کارآمدی‌های انقلاب و نظام اسلامی افزوده و آن‌ را مقاوم‌تر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: فشارهای اقتصادی کاخ سفید و تحریم‌های ناجوانمردانه اقتصادی علیه مردم ایران به‌رغم تشدید مشکلات معیشتی مردم، برخلاف تصور تصمیم سازان و تصمیم گیران آمریکایی، اقتصاد ایران را مقاوم‌تر کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: با در نظر داشتن برخی ضعف‌ها و آسیب‌های داخلی که راه‌حل آن نیز مشخص است، در شرایطی که این اقتصاد در گذشته بیش از ۵۰ درصد به نفت وابستگی داشت، اکنون این وابستگی به حداقل رسیده و عملاً این شرایط در حال تبدیل به فرصتی برای رهایی اقتصاد ایران از نفت است که این می‌تواند پیروزی مهمی برای اقتصاد کشور باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha