پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اسفندیاری

حوزه/ مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به رهنمودهای رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ناظر به حوزه علمیه، گفت: تحول و روزآمدی از ملزومات حوزه علمیه انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد اسفندیاری، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم در بیانیه گام دوم انقلاب ناظر به حوزه‌های علمیه، به تبیین ملزومات تحول در حوزه پرداخت و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره تأکید بر تحول و به‌روز شدن در جامعه امروزی دارند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان و طلاب جوان حوزه‌های علمیه باید این توصیه را جدی بگیرند و خود و حوزه علمیه را مورد تغییر و تحول به‌منظور به‌روز شدن و همراه شدن با شرایط جامعه امروزی قرار دهند.

مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان با تأکید بر کاربردی ساختن علم و دانش گفت: علم و دانش بدون کاربرد و عمل بی‌فایده است؛ ازاین‌رو طلاب جوان باید با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری از مرز تقلید عبور کرده و به مرز تحقیق برسند و بکوشند تا علم خود را به‌منظور بهره‌وری در حوزه، جامعه، کشور و جوامع بین‌الملل کاربردی سازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره‌ای به بخشندگی و استفاده شایسته از موهبت‌های الهی کرد و گفت: در بسیاری از سخنان ائمه اطهار و آیات الهی به استفاده شایسته و بجا از نعمت‌ها و موهبت‌های الهی سفارش شده است.

حجت‌الاسلام اسفندیاری ادامه داد: طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه باید بدانند که در مقابل علم و دانش و جایگاه اجتماعی که در سایه حوزه به دست می‌آورند، مسئول هستند و باید این موهبت را در راستای اعتلای حوزه علمیه به کار برند و چشم به مقام‌های سیاسی و دستمزدهای عالی در دیگر نهادهای ملی و انقلابی نداشته باشند.

وی با اشاره به وجود برخی اختلاف‌نظرها و عقیده‌ها در مورد مسائل آموزشی در حوزه‌های علمیه کشور گفت: اختلاف‌نظر در میان نهادهای فکری و علمی امری طبیعی است؛ اما هدف نهایی تمام حوزه‌های علمیه کشور رسیدن به بینش و محبتی است که اهل‌بیت انتظار داشتند در جامعه اسلامی شکل بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha