چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
زاهدی

حوزه/ استاندار قزوین در مراسم تودیع و معارفه مدیریت حوزه استان گفت: در دنیای کنونی تحولات به صورت آنی شکل می گیرد و بخش‌های مختلف نظام اسلامی نیازمند نظریه‌پردازی حوزه‌های علمیه هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین، در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه استان که با حضور آیت الله اعرافی در شبستان مسجد النبی برگزار شد، با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی گفت: در دوره‌ای که دین را افیون ملت ها می دانستند امام خمینی(ره) با کمک روحانیت و همراهی مردم، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و همه معادلات دنیا را برهم زد.

استاندار قزوین، انقلاب اسلامی را مردمی‌ترین انقلاب‌های دنیا  خواند و اظهار کرد: تحلیل انقلاب اسلامی به شناخت تاریخ حوزه های علمیه نیاز دارد و بدون این شناخت تحلیل انقلاب ناقص خواهد بود.

وی ادامه داد: بزرگان حوزه های علمیه نیاز به ساماندهی آموزش علوم اسلامی را احساس کردند و با مجاهدت این کار را به سرانجام رساندند و امروز از حوزه علمیه ای منسجم و بسیار اثرگذار برخورداریم.

زاهدی نظریه پردازی را یکی از رسالت‌های حوزه های علمیه دانست و ابراز داشت:انقلاب  اسلامی بر اساس نظریه «سیاست ما عین دیانت ماست» شکل گرفت و امام خمینی(ره) این نظریه را عملیاتی کرد.

استاندار قزوین اظهار کرد: در دنیای کنونی تحولات به صورت آنی شکل می‌گیرد و بخش‌های مختلف نظام اسلامی نیازمند نظریه‌پردازی حوزه‌های علمیه هستند چرا که حوزه منادی پاسخگویی به نیاز های جامعه است.

زاهدی در پایان از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین عباسی مدیر سابق حوزه علمیه این استان تقدیر و آمادگی مجموعه استان برای همکاری با مدیر جدید حوزه قزوین اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha