پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتاب محبت افراطی

حوزه/ کتاب محبت افراطی به قلم مجتبی رضایی، یاسر اخوان و محمدهادی قراباغی که به تازگی از سوی معاونت پژوهش موسسه مصباح الهدی برای فعالان تربیتی عرصه نوجوانان منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، محبت افراطی عنوان کتابی است به قلم مجتبی رضایی، یاسر اخوان و محمدهادی قراباغی که به تازگی از سوی معاونت پژوهش موسسه مصباح الهدی برای فعالان تربیتی عرصه نوجوانان منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، عوامل مختلفی در شکل‌گیری شخصیت انسان مؤثرند که در این میان، نقش دوست بی‌مانند است. آدمی بخش مهمی از افکار و اوصاف اخلاقی‌اش را، به‌طور ناخودآگاه، از دوستانش می‌گیرد. انتخاب دوست، در همه مراحل زندگی مهم است و در دورة نوجوانی و جوانی مهم‌تر. دشواری‌های ناشی از بلوغ چنان است که بسیاری از روان شناسان، خوشبختی یا بدبختیِ انسان را به این دوره پیوند می‌زنند. یکی از پیچیده‌ترین گرفتاری‌های ویژة نوجوانان  و شاید از فراگیرترین آن‌ها در این گروه سنی نیز باشد، «محبت افراطی و وابستگی عاطفی» است.

نگاهی گذرا به بخش‌های کتاب

این کتاب که به دنبال شناساندن راهکارهای بینشی و رفتاری برای مواجهة درست و سازنده با نوجوان گرفتار محبت افراطی است، در چهار بخش سامان یافته است.

بخش نخست کتاب که هدف آن «تبیین چیستی محبت افراطی» برای خواننده است، دومین بخش کتاب، «چرایی محبت افراطی» نام دارد. که به تبیین «عوامل پیدایش محبت افراطی» و «زمینه‌های پیدایش محبت افراطی» پرداخته است.

در بخش سوم کتاب، با توجه به سه عامل اساسی ایجاد محبت افراطی در نوجوان، سه دسته از راهکارهای پیشگیرانه در قالب سه گفتار آورده شده است.

آخرین بخش این اثر، بیانگر «چگونگی درمان محبت افراطی» است. راهکارهای درمانی پیشنهادی در سه دستةکلی معرفی شده‌اند: راهکارهای مبتنی بر تقویت ارادةنوجوان، راهکارهای مبتنی بر تقویت فضای معنوی نوجوان، راهکارهای مبتنی بر تغییر شرایط روحی و روانی نوجوان و در پایان و در بخش پیوست‌ها نیز سرفصل‌هایی برای دوره‌های آموزشی مختلف دربارةاین موضوع پیشنهاد شده است.

این کتاب در180 صفحه، قطع رقعی، جلد شومیز و قیمت 20000 تومان منتشر شده است که علاقمندان برای تهیه این کتاب می ‌توانند به آدرس های «قم، بلوار معلم، ساختمان ناشران، طبقه سوم، پلاک 324، انتشارات شفق.09199755949»، «قم، سی متری هنرستان، بعد از چهار راه شهید تراب نجف زاده، ساختمان مصباح الهدی، 37841730-025- 09916531875»، «تهران، میدان انقلاب،کارگر جنوبی، ابتدای خیابان وحید نظری بن بست بختیاری، پلاک1، 09128882897»، «مشهد، انتشارات کتاب پردازان، 7232519-0511» و «سایت پاتوق کتاب فردا (www.bookroom.ir مراجعه نمایند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha