جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نوروزنژاد

حوزه / حجت الاسلام نوروزنژاد گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی است تا ما با فضائل امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) آشنا شویم و در روایات فقط به دو نفر جمله « فداها ابوها» خطاب شده که یکی از آن‌ها حضرت معصومه (س) می‌باشد و این نشانگر اوج عظمت علمی این بانوی نمونه اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام اکبر نوروزنژاد، شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از خادمیاران علمی و سلامت رضوی در آذربایجان‌غربی که در سالن آمفی تئاتر شهرداری ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ماموریت آستان قدس رضوی در چهار عرصه فرهنگی، امدادرسانی، وقف و نذورات و شبکه خادمیاری می‌باشد و کسانی که علاقه‌مند به خادمیاری آستان قدس رضوی باشند می‌توانند در سامانه ثبت نام کرده و در مناطق زندگی خود مشغول به خدمت شوند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی کانون تخصصی خادمیاران سلامت در آذربایجان‌غربی بیماران و مراجعه‌ کنندگان نیازمند با معرفی دفتر آستان قدس رضوی در استان به صورت رایگان معاینه و معالجه می‌شوند.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان‌غربی افزود: دین مبین اسلام با زحمات اهل بیت و ائمه معصومین (ع) که مردم را به سمت تمدن الهی سوق دادند،  به دست ما رسیده است و ما باید با جان و دل از آن مراقبت کنیم.

وی بیان داشت: دهه کرامت فرصت مناسبی است تا ما با فضائل امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) آشنا شویم و در روایات فقط به دو نفر جمله " فداها ابوها" خطاب شده که یکی از آن‌ها حضرت معصومه (س) می‌باشد و این نشانگر اوج عظمت علمی این بانوی نمونه اسلام است.

حجت الاسلام نوروزنژاد در ادامه با بیان اینکه همه اهل بیت دارای مقام مساوی بودند اما برخی صفات در بعضی ائمه بیشتر بخاطر اقتضای زمان نمود بیشتری داشته گفت: از القاب امام رضا (ع) عالم آل محمد است و با توجه به اینکه در زمان حضرت  ایشان تلاش‌های فراوانی را برای محوریت قرار دادن علوم اهل بیت انجام داده و با علمای مسییحی و علمای دیگر مذاهب مباحث علمی کرده و بر آن‌ها پیروز شده بود به عالم آل محمد مشهور شده است.

بر پایه این گزارش، در پایان این دیدار از تعدادی پزشک بخاطر فعالیت جهادی در دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان غربی تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha