جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازدید آیت الله اعرافی از مسجد تاریخی سید زنجان ۲

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه سلسله سفرهای استانی، عصر روز چهارشنبه دوازدهم تیرماه در رأس یک هیئت بلندپایه حوزوی، از قم راهی استان های زنجان و قزوین شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت الله علیرضا اعرافی، در ادامه سلسله برنامه های استانی، عصر روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه در رأس یک هیئت بلندپایه حوزوی، از قم راهی استان های زنجان و قزوین شد.

حجج اسلام والمسلمین حبیب الله غفوری قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها، رجایی مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت حوزه، آقای عباس علم الهدی، مشاور مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام اسماعیل غبیشی نماینده معاونت آموزش حوزه و برخی دیگر از مسئولان حوزوی، آیت الله اعرافی را در این سفر همراهی می کردند.

مدیر حوزه های علمیه کشور، شب چهارشنبه با استقبال گرم حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در زنجان، مسئولان استانی، روحانیون و اساتید، وارد شهر زنجان شد.

دیدار استاندار زنجان با مدیر حوزه های علمیه کشور

استاندار زنجان با حضور در محل اقامت آیت الله اعرافی، با مدیر حوزه های علمیه کشور دیدار و گفتگو کرد.

فتح الله حقیقی، استاندار زنجان، صبح روز پنجشنبه با حضور در محل اقامت مدیر حوزه های علمیه کشور، با آیت الله اعرافی، دیدار و گفتگو کرد.

استاندار زنجان در این دیدار ضمن خیر مقدم به مدیر حوزه های علمیه کشور، آیت الله اعرافی را افتخار حوزه های علمیه خواند.

معرفی رئیس شورای حوزه علمیه زنجان

پس از دیدار استاندار زنجان با مدیر حوزه های علمیه کشور، آیت الله اعرافی در جلسه شورای حوزه علمیه استان که با حضور آیت الله سیدمحمد حسینی زنجانی و به میزبانی دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، شرکت کرد و به بررسی برنامه ها و فعالیت های این شور پرداخت.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی با حکم مدیر حوزه های علمیه کشور، به عنوان رئیس شورای حوزه علمیه استان زنجان معرفی شد.

مدیر حوزه های علمیه کشور، در این جلسه، با اشاره به کاهش چشمگیر بودجه حوزه های علمیه، گفت: امروز وضعیت بودجه حوزه در کم ترین حالت خود قرار دارد، اما ما ناامید نیستیم.

آیت الله اعرافی، با اشاره به برنامه های مدیریت حوزه برای شهرستان ها گفت:  ۱۰۰ درس خارج در استان ها شناسایی شده و ۲۰ درس خارج نیز رسمیت یافته اند و این شناخت و رسمیت صرفا بر اساس شأنیت علمی اساتید انجام می شود.

سخنرانی در نکوداشت آیت الله سید محمد حسینی زنجانی

نکوداشت آیت الله سید محمد حسینی زنجانی از علمای مشهد و زنجان، پیش از ظهر روز پنجشنبه، با سخنرانی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و با حضور علما، روحانیون، مسئولان استانی، اساتید و طلاب، در سالن همایش های حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

آیت الله اعرافی، در این نکوداشت با اشاره به جایگاه علما و نقش آنان در ماندگاری و ترویج اسلام ناب، از خدمات علمی و تبلیغی آیت الله حسینی زنجانی تجلیل کرد.

بازدید از مدرسه علمیه امام صادق(ع) زنجان

آیت الله علیرضا اعرافی، در ادامه برنامه های سفر به استان زنجان، پس از شرکت در شورای حوزه علمیه استان زنجان، و سخنرانی در نکوداشت آیت الله سید محمد حسینی زنجانی، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) این شهر حضور یافت و از بخش‌های مختلف مدرسه از جمله کتابخانه، مدرس ها و حجرات بازدید کرد.

یکی از بخش‌های جذاب بازدید آیت الله اعرافی از مدرسه امام صادق(ع) گفتگوی صمیمی با طلاب بود که در خلال آن، آیت الله اعرافی سؤالاتی از طلاب پرسید و به کسانی که پاسخ صحیح را دادند، هدایایی را اهدا کرد.

خوش و بش آیت الله اعرافی با زنجانی ها

بازدید از مسجد و مدرسه تاریخی سید یکی دیگر از برنامه های مدیر حوزه های علمیه کشور بود.

آیت الله اعرافی مسیر مدیریت حوزه استان تا مسجد سید زنجان را پیاده طی کرد و در طول میسر  با مردم و بازاریان خوش و بش  و با آنان به گفت وگو پرداخت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور پس از حضور در مسجد سید، از بخش های مختلف و کتابخانه نسخ خطی  این مسجد بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی این مسجد قرار گرفت.

آیت الله اعرافی پس از اتمام بازدید، در نماز جماعت مسجد سید شرکت کرد.

مردم با  مشاهده مدیر حوزه های علمیه کشور، دور او حلقه زده و مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند. آیت الله اعرافی نیز با روی باز به درد دل‌های آنان گوش کرد و پاسخ سؤالات آنها را داد.

معرفی مدیر جدید حوزه علمیه زنجان

شرکت و سخنرانی در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان زنجان، یکی دیگر از برنامه های آیت الله اعرافی بود

در این مراسم که عصر روز پنج شنبه در سالن همایش های دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین بیات، حجت الاسلام والمسلمین جواد جعفری به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه استان زنجان معرفی شد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در این مراسم دانش بنیانی را از مولفه‌های حوزه امروز دانست و گفت: بنیان‌های علمی حوزه باید قوی باشد مگر می توان بدون علم و دانش حرکت کرد اینکه یک شخصیت موسوعه ای به نام جواهر را بدون هیچ امکاناتی به رشته تحریر در آوردند افتخار حوزه‌های علمیه است، این مهم نشان دهنده دانش‌بنیانی بودن حوزه علمیه است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: امروز حوزه بیش از گذشته به دانش‌بنیانی بودن نیازمند است چرا که هر روز مسائل جدیدی ایجاد می شود و هجمه علمی الحادی غرب بیشتر می‌شود.

نشست مدیر حوزه های علمیه کشور با مدیران مدارس

یکی دیگر از برنامه های عصر روز پنج شنبه آیت الله اعرافی، شرکت در جلسه مدیران مدارس علمیه استان زنجان بود.

مدیران مدارس علمیه استان زنجان در این جلسه مسائل و مشکلات مدارس را با مدیر حوزه های علمیه کشور در میان گذاشتند.

مدیر حوزه های علمیه کشور در این نشست در سخنان با اشاره به لزوم تلاش جهادی مدیران مدارس، گفت: پیشرفت حوزه به هم افزایی، هم گرایی، کار کارشناسی متقن و تلاش جهادی نیاز دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر ضرورت توجه حوزه های علمیه استان ها به دوره های تابستانه گفت: دوره های تابستانی از ۲ - ۳ هزار شرکت کننده به حدود ۱۹ هزار نفر شرکت کننده رسیده است.

در این جلسه همچنین حجج الاسلام و المسلمین خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، غفوری قائم مقام مدیر حوزه های علمیه، رجایی مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه و اسماعیل غبیشی نماینده معاونت آموزش حوزه به بیان راهکارهای ارتقاء حوزه استان پرداختند.

غفوری: در مقابل طلاب مسئولیم

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها هم در جلسه مدیران مدارس علمیه استان زنجان با آیت الله اعرافی، با اشاره به ضرورت شتاب بخشی به رشد حوزه های علمیه استان‌ها، گفت: تلاش شود از همه ظرفیت و استعداد در مسیر رشد و توسعه حوزه های علمیه استانها استفاده شود.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها ادامه داد: اگر مدیران حوزه علمیه استان زنجان و مدارس دست به دست هم بدهند ان شاءالله حوزه علمیه زنجان به رتبه های بالای کشوری خواهد رسید که البته این کار نیاز به کار کارشناسی دارد.

وی اظهار کرد: ما در مقابل طلاب مسئولیم و باید با برنامه ریزی دقیق زمینه رشد علمی و اخلاقی آنان فراهم شود، چرا که فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها تصریح کرد: طلاب باید به گونه ای تربیت شوند که وظیفه هدایتگری دینی، فرهنگی و سیاسی مردم را به خوبی انجام دهند و این مهم از مطالبات و دغدغه‌های جدی به آن جامه عمل پوشاند.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری، بر ضرورت استفاده از تجربیات مدیران مدارس موفق تاکید کرد و گفت: انتقال تجربیات می تواند به رشد و شتاب بخشی مدارس علمیه کمک قابل توجهی کند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها همچنین از تلاش های مدیر سابق حوزه علمیه استان زنجان تقدیر و بر تلاش جهادی مدیر جدید حوزه علمیه این استان تاکید کرد.

رجایی نیا: همه تلاش ها برای تحقق مطالبات رهبری و مراجع عظام است

حوزه/ مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه در جلسه مدیران مدارس علمیه استان زنجان با آیت الله اعرافی گفت: همه تلاش ها در مدیریت حوزه در راستای تحقق مطالبات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی نیا، مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه هم در جلسه مدیران مدارس علمیه استان زنجان با آیت الله اعرافی، به برنامه های مدیریت حوزه های علمیه کشور اشاره کرد و گفت: دو برنامه کلان در دستور کار قرار دارد، یکی برنامه بیست ساله که 72 کارویژه روحانیت را طراحی و برنامه ریزی کرده است و دیگری هم برنامه 5 ساله است، البته از برنامه 20 ساله، برنامه های موضوعی 5 ساله هم استخراج شده است.

وی ادامه داد: همه تلاش ها در مدیریت حوزه در راستای تحقق مطالبات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید انجام می شود و ان شاءالله همه استانها توجه لازم را به این مهم داشته باشند.

مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه اظهار کرد: تحلیل دقیق سند الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت و بیانیه گام دوم در حال انجام است و ان شاء الله برنامه 40 یا 50 ساله برای رشد حوزه های علمیه طراحی شود.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا تصریح کرد: نگاه برنامه ریزی و برنامه محوری باید در همه حوزه های علمیه استان ها نهادینه شود تا فرآیند رشد حوزه علمیه، شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وی یادآور شد: در طراحی برنامه ها و طرح ها نگاه کلان به همه ابعاد حوزه و روحانیت وجود دارد و درصددیم تا همه نهادهای حوزوی را با یک برنامه کلان هماهنگ و هم افزا کنیم.

غبیشی: رصد «رشد» و «به گزینی» در دستور کاراست

حجت الاسلام اسماعیل غبیشی، نماینده معاونت آموزش حوزه های علمیه نیز در جلسه مدیران مدارس علمیه استان زنجان با آیت الله اعرافی، گفت: مرکز مدیریت حوزه علمیه از سال 1390 رصد رشد و به گزینی را در دستور کار قرار داده است.

مدیر امور تحصیلی معاونت آموزش حوزههای علمیه کشور با اشاره به استقبال طلاب از دوره های آموزشی تابستانه، اظهار کرد: استقبال طلاب از دوره های تابستانه بسیار چشمگیر است.

وی همچنین با گزارشی از وضعیت علمی و آموزشی حوزه علمیه زنجان، براساس ارزیابی های کارشناسی شده، بر ضرورت تلاش مدیران مدارس علمیه اساتید برای تربیت طلاب فاضل و عالم تاکید کرد.

تقدیر آیت الله اعرافی از خیر حوزه علمیه ساز خرمدره ای

مدیر حوزه های علمیه کشور پس از دو روز حضور در شهر زنجان، به سمت استان قزوین حرکت کرد و در بین مسیر، وارد شهرستان خرمدره شد و  از مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) این شهرستان بازدید کرد .

یکی از صحنه های جالب این بازدید، حضور حاج هوشنگ کلانتری، فرد خیری که ساختمان مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) را با هزینه شخصی ساخته است، بود که با همان لباس ساده روستایی، در جلسه حضور یافت و مورد تکریم و تجلیل ویژه آیت الله اعرافی قرار گرفت.

این خیر حوزه علمیه ساز علاوه بر ساخت حوزه علمیه خرمدره، بخشی از هزینه‌های اداره آن را نیز متقبل می‌شود.

آیت الله اعرافی با مشاهده حاج هوشنگ کلانتری و لباس های ساده  او گفت: ساده زیستی از صفات متقین است.

مدیر حوزه های علمیه کشور خطاب به حاج هوشنگ کلانتری افزود: از اقدام ارزشمند شما در ساخت حوزه علمیه خرمدره چشمانمان روشن شد.

آیت الله اعرافی همچنین از حاج هوشنگ کلانتری خیّر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) خرمدره دعوت کرد تا در قم حضور یابد و مورد تکریم و تجلیل قرار گیرذ.

امام جمعه خرمدره  هم که به استقبال آیت الله اعرافی آمده بود و در این جلسه حضور داشت، گفت: حاج هوشنگ کلانتری این اندازه که به پوشش و لباس طلبه ها و حتی اساتید توجه دارد، به وضعیت ظاهری خود توجه ندارد.

بازدید آیت الله اعرافی از ساختمان حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) ابهر

مدیر حوزه های علمیه کشور پس از حضور در شهرستان خرمدره، در بخش پایانی برنامه های سفر به استان زنجان، به شهرستان ابهر رفت و مورد استقبال گرم امام جمعه، مسئولان محلی، روحانیون و برخی از ایثارگران این شهرستان قرار گرفت.

آیت الله اعرافی در جریان این سفر از ساختمان حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان ابهر بازدید کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در جمع مسئولان و روحانیون شهرستان ابهر با تاکید بر این که حوزه علمیه هرچه دارد از مردم است، تصریح کرد: همه وجود حوزه و روحانیت وقف مردم است و حوزویان هم باید به این امر افتخار کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: حوزه و روحانی انقلابی یعنی در خدمت مردم و محور فعالیت و کار خیر و غمخوار همه جانبه مردم؛ این ریل اصلی است که حوزه بر مدار آن حرکت کرده و می کند.

وی با بیان اینکه در کنار مردم بودن هویت روحانیت است، گفت: در مقاطع مختلف تاریخی، حوزه در کنار مردم، انقلاب ها و تحولات اساسی را به وجود آورده است.

آغاز سفر آیت الله اعرافی به استان قزوین

مدیر حوزه های علمیه کشور در بدو ورود به استان قزوین، ظهر روز جمعه وارد شهرستان تاکستان شد و به مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی رفت و پس از توضیحات امام جمعه شهرستان و مدیر مدرسه در جریان برنامه ها، فعالیت‌ها و طرح‌های توسعه ای حوزه تاکستان قرار گرفت.

مدیر حوزه های علمیه کشور همچنین در نماز جمعه این شهرستان شرکت کرد.

یکی از صحنه های جالب حضور آیت الله اعرافی در نمازجمعه، خوش و بش صمیمی با مردم  و شنیدن درد دل های آنان بود.

آیت الله اعرافی همچنین در زمان حضور در تاکستان از برخی طرح های فرهنگی و حوزوی این شهرستان بازدید و سپس عازم قزوین شد.

عیادت آیت الله اعرافی از استاد پیشکسوت حوزه قزوین

مدیر حوزه های علمیه کشور، در دومین برنامه از نخستین روز سفر خود به استان قزوین، عصر روز جمعه به عیادت ابوالشهید حجت الاسلام و المسلمین سید موسی ابراهیمی، استاد پیشکسوت حوزه علمیه قزوین رفت.

 حجج الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، حبیب الله غفوری قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور در امور استان ها نیز آیت الله اعرافی را همراهی می کردند.

آیت الله علیرضا اعرافی با تجلیل از تلاش‌ها و خدمات علمی و تبلیغی حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی، برای این استاد پیشکسوت آرزوی بهبودی و سلامتی کامل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی هم با تشکر و قدردانی از حضور آیت الله اعرافی و هیئت همراه به بیان خاطراتی از دوران طلبگی و خاطرات علمی خود پرداخت.

شرکت در جلسه شورای حوزه علمیه قزوین

تشکیل جلسه شورای حوزه علمیه استان قزوین با حضور مدیر حوزه های علمیه کشور و اعضای شورا سومین برنامه آیت الله اعرافی در اولین روز از سفر به این استان بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، در ابتدای این جلسه از حضور آیت الله اعرافی و هیئت همراه در استان تقدیر و تشکر کرد و آن را مایه خیر و برکت برای حوزه استان دانست

مدیر حوزه های علمیه کشور نیز در این نشست، طراحی درختواره رشته‌ها را یکی از فعالیت های مدیریت حوزه علمیه اعلام کرد و گفت: ۱۹ حوزه دانشی با ۳۰۰ رشته و گرایش متناسب با نیازهای روز طراحی شده است.

آیت الله اعرافی، به انعقاد تفاهم‌نامه با نهادهای مختلف اشاره کرد و گفت: با حدود ۴۰ نهاد و دستگاه مانند آموزش و پرورش، صدا و سیما و ... تفاهم نامه هایی امضا شده تا از ظرفیت‌های حوزه و روحانیت در عرصه‌های مختلف به خوبی استفاده شود.

نشست شورای هماهنگی نهادهای حوزوی

بازدید از مدرسه علمیه تاریخی صالحیه و شرکت جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان قزوین یکی دیگر از برنامه های آیت الله اعرافی بود.

در این جلسه که جمعه شب به ریاست آیت الله اعرافی برگزار شد، نماینده ولی فقیه در قزوین، تنی چند از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولان استانی و حوزوی حضور داشتند.

در این جلسه که در فضای باز محوطه این مدرسه تاریخی برگزار شد، موضوعاتی مانند تعامل نهادهای حوزوی، شناسایی و احیای موقوفات حوزوی، بهسازی و ترمیم آثار تاریخی، فرهنگی و حوزوی و... مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر حوزه های علمیه کشور در این جلسه، با تأکید بر اینکه نگاه ما به حوزه، حوزه اجتماعی و در تعامل با مردم است، گفت:حوزه وقتی می تواند موفق باشد که از لحاظ علمی، اخلاقی و اجتماعی در تراز بالایی باشد و بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: حوزه باید پاسخگوی نیاز دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، مردم و ... باشد، البته لازمه تحقق این مهم ارتقاء تراز علمی حوزه‌های استان ها است.

ارتباط و تعامل نهادهای فرهنگی، دینی و حوزوی با دیگر نهادها، یکی دیگر از توصیه‌های آیت‌الله اعرافی به شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان قزوین بود.

تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان قزوین

 پنجمین برنامه سفر آیت الله اعرافی به استان قزوین که نخستین برنامه وی در روز دوم سفر به استان به حساب می آمد، شرکت در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه استان قزوین بود.

در این مراسم که حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، نماینده ولی فقیه در قزوین، استاندار قزوین، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی، مدیران مدارس علمیه و اساتید حوزه استان در آن حضور داشتند و در شبستان مسجد النبی(ص) برگزار شد، با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا به عنوان مدیر جدید حوزه استان معرفی شد.

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، سخنران اصلی مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان قزوین بود که در سخنانی به تشریح ماموریت های حوزه و روحانیت در عصر کنونی پرداخت.

مدیر حوزه های علمیه کشور،  با تأکید بر اینکه حوزه های علمیه پیوستگی تاریخی دارند، گفت: مهمترین دانشگاه‌های دنیا تلاش می‌کنند که بگویند ما ۱۰۰ یا ۲۰۰ سال سابقه داریم، اما حوزه های علمیه یک تاریخ پیوسته بالای هزار ساله و متصل به معصومین(ع) دارند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه قم در عصر جدید بین المللی شده است، ابراز داشت: ما الان از 120 ملیت در حوزه قم، طلبه داریم و به برکت انقلاب و تلاش حوزه های علمیه، پرچم اسلام ناب در سراسر دنیا برافراشته شده و افتخار آن مربوط به همه است.

نشست با مدیران مدارس علمیه قزوین

حضور در نشست مدیران مدارس علمیه استان قزوین، آخرین برنامه آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، در سفر به استان قزوین بود.

مدیران مدارس علمیه استان قزوین در این جلسه، مسائل و مشکلات مدارس را با مدیر حوزه های علمیه کشور در میان گذاشتند.

آیت الله اعرافی در این جلسه از تشکیل 700 گروه علمی در مدارس علمیه کشور خبر داد و طراحی 300 رشته و گرایش را انقلابی در نظام آموزشی حوزه دانست و بر ضرورت تلاش حوزه های استان ها در زمینه فراهم سازی زیرساخت‌های راه اندازی رشته‌های تخصصی تأکید کرد.

وی با اشاره به رسمیت یافتن ۲۰ درس خارج در حوزه های استان ها خاطر نشان کرد: رسمیت بخشی به دروس خارج در استان ها بر اساس شرایط  و مقررات در دستور کار قرار دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور، همچنین به روز رسانی شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر در حوزه های استان ها را ضروری خواند و بر تدوین تاریخ تطّور حوزه علمیه قزوین و معرفی علماء استان، راه اندازی انجمن های علمی استان و ارتباط موثر با آموزش و پرورش تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در قزوین: سفر آیت الله اعرافی به قزوین مایه خیر و برکت بود

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تقدیر از حضور آیت الله اعرافی در استان قزوین گفت: سفر مدیر حوزه های علمیه به استان مایه خیر و برکت بود.

نماینده ولی فقیه درقزوین همچنین از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین عباسی مدیر سابق حوزه علمیه استان تشکر و قدردانی و برای حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا مدیر جدید حوزه استان آرزوی موفقیت کرد.

پایان سفر

آیت الله اعرافی پس از اتمام سفر به استان های زنجان و قزوین، عصر روز شنبه ۱۵ تیرماه با بدرقه رسمی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و روحانیون، قزوین را ترک و راهی قم شد.

پوشش حداکثری رسانه ای

خبرگزاری «حوزه» با اعزام خبرنگار اقدام به پوشش حداکثری رسانه ای سفر مدیر حوزه های علمیه کشور و هیئت همراه به استان های زنجان و قزوین کرد و انتشار حدود 40  خبر، ۱۸ گزارش تصویری و یک گزارش ویدئویی در رسانه رسمی حوزه ره آورد این سفر بود.

گزارش ویدئویی از سفر آیت الله اعرافی به زنجان و قزوین

همه اخبار و گزارش های تصویری و ویدئویی سفر مدیر حوزه های علمیه کشور و هیئت همراه به استان های زنجان و قزوین را در صفحات ویژه «زنجان»، «قزوین» و «عکس» در خبرگزاری «حوزه» مشاهد کنید.

گزارش: علی علیزاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    3 0
    گزارش جامع و کاملی بود . از آقای اعرافی و تیم همراه او تشکر می کنیم . ولی کاهش بودجه حوزه باید پررنگ تر پرداخته شود . متاسفانه کاهش بودجه آثار بسیار بدی داشته . و دشمنان نیز به دنبال همین مطلب هستند . پشنهاد می دهم مراجع و جامعه مدرسین و شورای عالی مستقیما به این موضوع ورود کنند . فکر نمی کنم مقام معظم رهبری نیز از شرایط بودجه کنونی حوزه راضی باشند .
  • دلسوز IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    2 0
    با این شرایط بودجه ای حوزه، علی اللاسلام السلام