پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیر

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره به وجود مرقد مطهر امامزادگان در کشور، اظهار داشت: بقاع متبرکه نقش زیادی در رشد معنوی و فرهنگی مردم دارند.

حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به جایگاه امامزادگان در بین مردم دین دار و ولایتمدار ایران اسلامی اظهار داشت: با توجه به اهمیت و نقشی که امامزادگان در رشد معنوی و فرهنگی مردم ایران دارند، 5 ذوالقعده در کشورمان به نام روز امامزادگان نامیده شده است.

وی ادامه داد: در قران کریم نیز در آیه ای به این موضوع اشاره شده و آمده است که تقرب به سوی خدا را با توسل به کسانی که خداوند متعال اجازه آن را داده، انجام دهید.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی افزود: اولیاء و انبیای خدا ، امامان و امامزادگان وسائلی هستند که خداوند متعال توسل به این ها را جایز کرده و آن را امر فرموده است.

وی با بیان این که توسل به اولیا برای انسان تقرب و منزلت می آورد،ابراز داشت: ما با داشتن اولیای گسترده خدا و امامان  بر حق می توانیم قدر و منزلت خود را با توسل به امامزادگان بیفزاییم.

عضو خبرگان رهبری افزود: تقرب به خدا برای خیر و پاکی انسان است و به همین منظور باید راهی را که خدا اجازه داده برای توسل طی کنیم و پیش برویم.

وی بیان داشت: زیارت امامزادگان موجب رشد فرهنگی جامعه می شود و می توانیم در سایه این امامزادگان بسیاری از زیبایی ها را خلق کنیم و فرهنگ اسلام و اخلاق را در جامعه ترویج دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی خاطر نشان کرد: انسان روحیه تحجر و انجماد  ندارد و خداوند این امامزادگان را وسیله ای تقرب برای خودش قرار داده و می توانیم از آن استفاده شایانی ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha