چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تلاش مسلمانان برای مسجدسازی در شهری در جمهوری ایرلند

حوزه/ مسلمانان شهر لیمریک در جمهوری ایرلند کمپینی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به منظور ایجاد مسجد راه اندازی کرده اند. آنها همچنین درخواستی برای تغییرکاربری یک ملک داده و قصد خرید آن را دارند،

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از limerickleader، کمپین جمع‌آوری کمک‌های مالی برای ساخت مسجد در شهر لیمریک در جمهوری ایرلند فعالیت می‌کند. حساب «گوفاندمی» توسط مرکز اسلامی النور راه اندازی شده و از سال 2018 اکتبر که کارش را آغاز کرده تاکنون موفق به جمع آوری 860 یورو شده است. برای ساخت این مسجد به 20 هزار و 150 یورو نیاز است.

بر اساس اطلاعات رسیده محل ساخت مسجد جدید مشخص است و نزدیک به 114 هزار یورو قیمت کلی این محل می‌باشد. بانیان مسجد می‌گویند که 93 هزار یورو دارند و برای تکمیل خرید از اعضای جامعه اسلامی کمک خواسته اند.

هم اکنون این ملک دارای مجوز فعالیت اقتصادی می‌باشد، به همین سبب نیز یک درخواست از سوی یکی از فعالان مسلمان برای تغییرکاربری ساختمان به مسجد ارسال شده است.

گفته می‌شود شهر لیمریک در ایرلند بیش از 2 هزار تن از ساکنینش مسلمان هستند و 4 مسجد در سرتاسر این شهر فعالیت می‌کنند. درخواست برای ساخت مسجد جدید همچنین زمانی آغاز شد که یک نماینده مسلمان در ماه می امسال، کرسی در پارلمان به دست آورد.

عبدالکلام تالوکدر در جمعه 24 می در آخرین شمارش‌های آراء، در منطقه غربی شهر لیمریک به نمایندگی مردم انتخاب گردید.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha