پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مصباح الهدی

حوزه/ مدیر اداره ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) گفت: نرم‌افزار مصابیح الهدی، شامل مجموعه آثار منتشره در بخش فرهنگ و اندیشه آستان مقدس حسینی تولید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام سید احمد الحسینی، مدیر اداره ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) از تولید نرم‌افزار مصابیح‌الهدی خبر داد و گفت: این نرم‌افزار به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و با همکاری کتابخانه آستان مقدس حسینی تولید شده است و حاوی مجموعه آثار منتشره در بخش فرهنگ و اندیشه این آستان مقدس است.

الحسینی در رابطه با محتوای این نرم‌افزار بیان کرد: متن کامل 139 عنوان کتاب در 177 جلد از آثار کتابخانه آستان قدس حسینی عراق به زبان عربی و در موضوعات علوم قرآن، علوم حدیث، عقاید، اخلاق، معارف اسلامی، اهل‌بیت علیهم السلام، امام حسین(ع)، شیعه، اصول فقه و متن قرآن كريم به همراه ترجمه، محتوای علمی این نرم‌افزار را تشکیل می‌دهند.

وی به امکانات و قابلیت‌های این نرم‌افزار اشاره کرد و افزود: جست و جو به روش‌‌های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست كتاب‌‌های برنامه، قابلیت مقایسه بین متون، امکان محدود کردن دامنه نمایش و جستجو، دسترسی به متن قرآن کریم، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه و نیز امکان یادداشت‌برداری از جمله قابلیت‌های پژوهشی نرم‌افزار مصابیح الهدی به شمار می‌رود.

 

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha