سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
یکی از شرایط ظهور امام زمان ارواحنا فدا، مضطر شدن شیعیان است

حوزه/ امیرمحمد رضائی زارعی با بيان اينكه امام زمان(عج) در میان مردم حضور دارند، گفت: انقلاب اسلامی ایران ثمره کار تشکیلاتی ۱۱ امام بزرگوار و ۵۹ نائب عام و ۴ نائب خاص است.

رضائی زارعی ضمن تبريك دهه كرامت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از هرمزگان، به شرح واژه اضطرار پرداخت و  بيان داشت: کلمه اضطرار از ریشه ضرر به معنای ناچار بودن از پذیرش ضرر و آسیب است و اسم مصدر آن ضرورت، به معناي نیاز شدید، که برآورده نشدن آن، احتمال خطر جانی یا زیان مالی جبران ناپذیری به همراه داردو زندگی انسان وابسته به آن است.

وي با تاكيد بر اينكه فهم صحيح معنای کلمه اضطرار و فهوای آن، موجب درك ضرورت قيام، قائم آل محمد(عج) خواهد بود، افزود: خداوند متعال در آیات قرآن كريم و پیامبر اکرم(ص) در احادیث متواتر وعده ظهور آن حضرت را داده اند و زندگی انسان های آخرالزمان نيز وابسته به آن است.

محقق و پژوهشگر تشکیلات میثاق الله بندرعباس با استناد به روايتي از امام باقر(عليه السلام) مبني بر اينكه «زمانی که خداوند متعال بر مردم و قومی غضب کند امام زمان آن قوم را از آن ها می گیرد»، گفت: تا زماني كه مردم و بخصوص شیعیان عدم حضور امام زمان عجله الله تعالی فرجه الشریف را مهمترین ضرر  براي خود ندانند، ظهور امام زمان(عج) به تاخير خواهد افتاد و این بدترین ضرر و خسران و غضب الهی برای انسان ها و بخصوص شیعیان است.

وي با استناد به آيه 11 سوره مباركه رعد «ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم؛ خداوند وضعیت هیچ  قومی را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنها خودشان وضع خود را تغییر دهند»، بيان داشت: انقلاب اسلامی ایران ثمره کار تشکیلاتی 11 امام بزرگوار و 59 نواب عام و 4 نواب خاص است.

رضائی زارعی در پايان با اشاره به روايتي از امام صادق(عليه السلام) مبني بر اينكه عدم قيام امام صادق(ع) به دليل عدم وجود ياور و همراه در اين راه بوده است، گفت: یکی از دلایل عدم ظهور منجي نيز مضطر نبودن و آماده نبودن مردم برای ظهور امام زمان ارواحنا فدا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha