چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله محمدی عراقی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: حضور و تلاش عالمانه اساتید در مسائل مورد نیاز حوزه و نظام ضروری است، چرا که اساتید سرمایه اصلی حوزه‌های علمیه هستند، چنانکه مراجع عظام تقلید استوانه‌های این حوزه عظیم و با برکت می‌باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اعضای هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین در ادامه دور جدید دیدارها با مسئولان حوزوی، با حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی عراقی، مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم دیدار و درباره مسائل مختلف حوزه و کشور گفت و گو کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین را امری مبارک و امیدوار کننده دانست و گفت: مقام معظم رهبری سال‌ها قبل از تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین، نسبت به توسعه منطقی جامعه مدرسین بیاناتی داشتند که در حقیقت مطالبه ایشان از جامعه محترم مدرسین بود که محقق شد.

 

وی مجمع عمومی جامعه مدرسین را دارای اساسنامه خوب و متقن دانست که راه را برای فعالیت هر چه بیشتر اساتید در موضوعات حوزوی، ملی و بین المللی هموار ساخته است و افزود: حضور و تلاش عالمانه اساتید در مسائل مورد نیاز حوزه و نظام ضروری است، چرا که اساتید سرمایه اصلی حوزه‌های علمیه هستند چنانکه مراجع عظام تقلید استوانه‌های این حوزه عظیم و با برکت می‌باشند.

 

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم با اشاره به ارزشمند بودن کمیته‌های یازده‌گانه مجمع عمومی جامعه مدرسین، بیان داشت: هر مجموعه‌ای حیات و تکاملش به جوشش درونی و دائمی آن مجموعه است که البته استمرار آن نیازمند تلاش و استقامت است تا اهداف و افق‌های مورد نظر قابل دسترسی و محقق شود.

 

وی جامعه مدرسین را دارای سابقه‌ای درخشان دانست و گفت: جامعه مدرسین در پیروزی انقلاب اسلامی و تدوام آن، نقشی اساسی و بی‌بدیل داشته و الان نیز همان نقش را دارد و هر کس گذشته و حال جامعه مدرسین را مطالعه کند پی به این حقیقت خواهد برد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی با توضیح مسائل مربوط به جریان‌ انقلاب اسلامی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: امام خمینی(ره) زیرساخت‌های انقلاب اسلامی را قبل از سال ۱۳۴۲ فراهم کردند که نشان از عمق بینش و نگاه ژرف ایشان به فقه و معارف اسلامی دارد.

 

وی صدور فرهنگ تشیع و نظام اسلامی را از برکات انقلاب اسلامی مردم ایران و رهبری بی‌نظیر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دانست که با تمام مشکلات و دشمنی‌هایی که استکبار ایجاد کرده هم‌چنان این فرهنگ در تمام دنیا مخصوصا بین محبین و مسلمانان جهان مورد استقبال قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی در پایان با یادآوری اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی در سطح منطقه و جهان، گفت: تا چند سال پیش اگر می‌گفتند ما دارای موشک و امکانات نظامی پیشرفته هستیم، خوشحال می‌شدیم، ولی الان با سامانه‌های موشکی ساخت داخل پهپاد متجاوز آمریکا را ساقط می‌کنیم که این‌ها مصادیق قدرت جمهوری اسلامی است که با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که افق بلند و امید بخشی را ترسیم کرده، این پیشرفت‌ها در تمام امور، بیشتر خواهد بود.

۳۱۳۱/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha