پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماموستا شیرزاد ایزدی

​حوزه/ کارشناس امور دینی اهل سنت موضوع فلسطین را اولین و مهمترین مسئله جهان اسلام عنوان کرد و گفت: فلسطین و بیت المقدس جزو لاینفک جهان اسلام است که دشمنان به دنبال جدایی این بخش از جهان اسلام به هر نحو ممکن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا شیرزاد ایزدی، امروز در جمع طلاب اهل سنت شهرستان مریوان با اشاره به لزوم وحدت در بین اجتماع مسلمین، اظهار داشت: مهمترین و کاربردی ترین سلاح در مقابل دشمنی ها و دسیسه های دشمنان جهان اسلام انسجام و وحدت کلمه است.

این کارشناس امور دینی اهل سنت با اشاره به اینکه دستان بسیاری چه در داخل و چه در خارج از مرزها به دنبال ایجاد نزاع های دینی بین فرق اسلامی هستند، گفت: تهاجم نظامی برای براندازی حکومت ها شکل و قاعده خود را از دست داده است، لذا امروز دشمن رو به جنگ نرم فرهنگی آورده است و به اصطلاح با استفاده از پیاده نظام فرهنگی خود جنگی نهفته، طولانی و البته ریشه ای را دنبال می کند.

ماموستا ایزدی، وحدت در استان کردستان را بسیار قابل ستایش عنوان کرد و افزود: علیرغم توطئه های بیشمار دشمنان و نیز وجود نحله ها و فرقه های ضاله در این خطه، بازهم شاهد برادری و برابری برادران اهل سنت و اهل تشیع در این استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید تعاملات بین روحانیون و طلاب شیعه و سنی بیش از پیش شود، افزود: یکی از مزایا و برتری های دین مبین اسلام داشتن منابع مستند دینی و فقهی بسیار است، لذا گستردگی این منابع می تواند بیش از پیش روحانیون و علمای اهل سنت و اهل تشیع را به هم نزدیک کند، بنابراین باید زمینه این امر مهم در جامعه به ویژه در مدارس علمیه فراهم شود.

ماموستا ایزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطرات فضای مجازی و تهدیدات آن علیه وحدت جهان اسلام، گفت: این روزها شاهدیم که برخی از سایت ها با شیطنت های خاص به دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمین هستند، لذا باید گفت که دشمنان برنامه های خاصی بعد از اجرای این طرح خود در دست انجام خواهند داشت.

وی، موضوع فلسطین را اولین و مهمترین مسئله جهان اسلام عنوان کرد و گفت: فلسطین و بیت المقدس جزو لاینفک جهان اسلام است که دشمنان به دنبال جدایی این بخش از جهان اسلام به هر نحو ممکن هستند که در این امر متاسفانه برخی از کشورهای مرتجع اسلامی پیش قدم شده اند که این موضوع برای جهان اسلام می تواند مایه سرافکندگی باشد.

این کارشناس امور دینی اهل سنت گفت: به صورت روزمره در جامعه پیرامون خود شاهدیم که برخی از افراد خودفروخته با ترفندهای مختلف به دنبال کم رنگ کردن مسئله فلسطین هستند، لذا باید گفت که این افراد به نوعی پیاده نظام و ستون پنجم دشمنان جهان اسلام هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha