جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد گفت: ورزش به معنای جوانمردی بوده و یکی از ویژگی‌های جوانمردی گذشت است، اما متأسفانه برخی مواقع احساس می شود این موضوع کمرنگ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با شماری از ورزشکاران، با تأکید بر تقویت اخلاق در بخش ورزش، اظهار کرد: ما باید ورزش های خود را با ارزش ها گره بزنیم.

وی با اشاره به وقوع برخی از وقایع ناخوشایند در ورزشگاه ها، افزود: برخوردهای نادرست در عرصه‌های ورزشی نشان می‌دهد اخلاق در بین ما ضعیف است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خسارت به بیت‌المال و ورزشگاه‌ها نشان می‌دهد باید به مسائل معنوی و اخلاقی در عرصه ورزش توجه بیشتری شود تا شاهد برخی صحنه‌های ناپسند در عرصه‌های ورزشی نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: ورزش به معنای جوانمردی بوده و یکی از ویژگی‌های جوانمردی گذشت است، اما متأسفانه برخی مواقع احساس می شود این موضوع کمرنگ شده است.

وی خطاب به ورزشکاران، اظهار کرد: مسائل اخلاقی و معنوی را بین جوانان ورزشکار و سایر افراد فرهنگ‌سازی کنید تا کمتر شاهد برخی صحنه های ناپسند در میادین ورزشی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به اینکه رهبری درباره ورزش فرمایشات مهمی دارند، اضافه کرد: رهبری تأکید دارند که ورزش عمومی برای جوانان مستحب و برای بزرگ‌ترها واجب است.

وی افزود: برگزاری ورزش‌های همگانی حرکت زیبایی است که نشان داد ظرفیت نظام ما بسیار بالاتر از برخی تصورات بوده و می شود با رعایت چارچوب‌ها ورزش همگانی را اجرایی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اسلام دین سهل و آسان‌گیر است؛ به همین دلیل هم رهبری فرمودند بانوان حجاب خود را رعایت بکنند و در عرصه‌های بین‌المللی بدرخشند.

وی تصریح کرد: می‌شود با توجه به ارزش‌ها ورزش را شکل دارد، زیرا ورزش و ارزش دوگانه به‌هم‌پیوسته هستند و گره زدن ورزش و ارزش ثمرات و برکات بیشتری را به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه میدان ورزش باید با ارزش‌ها رنگ و بو  گرفته و معطر شود، افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی و فعالیت کنیم که روح و جان جوانان ما زیباسازی شده و در میدان توسعه در ورزش و جوانان، شاهد توسعه‌های کمی و کیفی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha