پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار نماینده ولی فقیه در استان با مدیران و کارگزاران حج همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: کارگزاران حج باید بدانند که حجاج امانت الهی در نزد آنها هستند و باید آنان را با معنویت و حقیقت حج آشنا کنند تا کمتر مشغول ظواهر در این سفر شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با مدیران و کارگزاران حج امسال، با تبریک دهه کرامت، گفت: این روزها به عنوان دهه کرامت نامیده شده است و کارگزاران حج بدانند در این کار هم باید اهل کرامت باشند و هم آن که در مسیر کرامت قدم گذاشته اند.

وی با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی به زوار و حجاج، خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) در سفرهای حج خود در خیلی از کاروان ها به صورت مخفیانه حضور پیدا می کردند و به حاجی ها خدمت می کردند و زمانی که ایشان را می شناختند به کاروان دیگری می رفتند که حضرت را نشناسند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: حضرت برای این که بتواند راحت تر در این راه به خدمتگزاری بپردازند به صورت مخفی در بین کاروان ها حاضر می شدند و این نشان دهنده عظمت این کار است.

وی با بیان این که هیچ سرزمینی به اندازه سرزمین بیت الله الحرام مورد توجه نیست، اظهار داشت: این سرزمین قبل از حضرت آدم دارای تقدس بوده و حج ابراهیمی با جریان ابراهیمی ان را استمرار بخشیده است. 

امام جمعه همدان تصریح کرد: به جز سفر کربلا که فلسفه خودش را دارد کمتر سفر و عبادتی را سراغ داریم که اینقدر رمز آلود باشد و هر کس به نسبت حال خودش از آن استفاده کند.

وی، توجه به اسرار حج را در این سفر بسیار مهم عنوان کرد و گفت: گاهی اوقات انسان درگیر ظواهر می شود، در حالی که در پس این ظواهر اسراری وجود دارد که نباید از آن غفلت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به این که قبل از تشرف به سفر حج باید اطلاعات خوبی در این زمینه داشته باشیم و با آن آشنا باشیم، یادآور شد: کارگزاران حج باید بدانند که حجاج امانت الهی در نزد آنها هستند و آنها را باید با معنویت و حقیقت حج آشنا کنند تا کمتر مشغول ظواهر در این سفر شوند.

وی خاطر نشان کرد: مطمئنا در طول سفر با مشکلاتی روبرو خواهید شد، اما اولویت اصلی کارگزارن حج باید رسیدگی به حال زائران و احترام به آنها باشد و برخورد با تواضع را در سرزمینی که باید متواضع شد و متواضعانه خدمت کرد را سرلوحه خود قرار دهند.

امام جمعه همدان خطاب به مدیران و کارگزاران حج تاکید کرد: این فعالیت ها نباید تبدیل به شغل شود، چرا که این مسیر نیازمند توجه است و این توفیقی است که نصیب شما عزیزان شده است.

وی در پایان با آرزوی سلامتی برای همه زائران، مدیران و کارگزاران حج، اظهار کرد: امیدوارم در سال های بعد بنده نیز به عنوان خادم در خدمت شما و زائران در این سفر حضور داشته باشم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha