جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: متاسفانه بدون هیچ گونه دلیلی قیمت مسکن رشد چند برابری در ماه های اخیر داشته است که ادامه این وضعیت سبب به وجود آمدن ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی بسیاری در جامعه اسلامی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور پیش از ظهر امروز در نشستی با جمعی از کسبه و بازاریان شهرستان بیجار اظهار داشت: اسلام برای تمام شعائر زندگی انسان دستورات لازم و کافی را صادر نموده است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه دین اسلام هیچ نکته مبهمی در زندگی مسلمانان را فراموش نکرده است، گفت: جامعیت ار صفات بارز دین اسلام است. در هر حوزه ای از زندگی دستورات دین اسلام جاری و ساری است، لذا همه مکلف به انجام و به جای آوردن آنها هستیم.

این استاد حوزوی در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی افراد حاضر در جامعه افزود: متاسفانه در شرایط کنونی برخی از افراد در بازار و جامعه حد انصاف را فراموش کرده اند و به هم نوع و برادر دینی خود اجحاف می کنند که این خود گناهی بزرگ است که خیر و برکت را از زندگی ما می زداید.

حجت الاسلام بهرامپور در ادامه با انتقاد از رشد شدید اجاره مسکن، افزود: باید اذعان کرد که در این روزهای نقل و انتقال بازار مسکن ظلم های بسیاری بر مستاجران می رود، لذا صاحبان ملک حد انصاف را رعایت نمایند و وضعیت برادر دینی خود را درک نمایند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران بیجار در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: رسول اکرم (ص) می فرمایند:« مردم به منزله عیال خداوند مى‌‏باشند، دوست داشتنى‏‌ترین خلق پیش خدا کسى است که به مردم نفع برساند یا خانواده‏‌اى را خوشحال کند یا با برادر مسلمانش به‌خاطر برآوردن حاجتش راه برود، این عمل از اعتکاف دو ماه در مسجدالحرام بهتر است».

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود گفت: در شرایط کنونی دستگیری از برادر کم توان و مستضعف به مانند جهاد در راه خداوند است. اگر می خواهیم که جامعه اسلامی در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد باید به دستورات و فرمایشات بزرگان دین به خوبی عمل کنیم و آنها را نصب العین خود قرار دهیم.

حجت الاسلام بهرامپور تاکید کرد: متاسفانه بدون هیچ گونه دلیلی قیمت مسکن رشد چند برابری در ماه های اخیر داشته است که ادامه این وضعیت سبب به وجود آمدن ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی بسیاری در جامعه اسلامی می شود.

وی با تاکید بر اینکه همه باید برای رفع این معضلات در جامعه بسیج شویم، اظهار داشت: خداوند در سوره بقره آیه ۲۷۳ در رابطه با گره‌گشایی از کار مردم می‌فرماید: «لِلْفُقَرَاء الَّذِینَ أُحصِرُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ لاَ یَسْتَطِیعُونَ ضَرْبًا فِی الأَرْضِ یَحْسَبُهُمُ الْجَاهِلُ أَغْنِیَاء مِنَ التَّعَفُّفِ تَعْرِفُهُم بِسِیمَاهُمْ لاَ یَسْأَلُونَ النَّاسَ إِلْحَافًا وَمَا تُنفِقُواْ مِنْ خَیْرٍ فَإِنَّ اللّهَ بِهِ عَلِیمٌ/ این صدقات‏ براى آن دسته از نیازمندانى است که در راه خدا فرومانده‌‏اند، و نمى‏‌توانند‌ براى تأمین هزینه زندگى‏ در زمین سفر کنند. از شدّت خویشتن‏دارى‏، فرد بى‏‌اطلاع‏، آنان را توانگر مى‏‌پندارد. آن‌ها را از سیمایشان مى‏‌شناسى‏. با اصرار،‌ چیزى‏ از مردم نمى‏‌خواهند. و هر مالى‌ به آنان‏ انفاق کنید، قطعاً خدا از آن آگاه است‏.»

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار در پایان سخنان خود گفت: بر خلاف تبلیغات دشمنان انقلاب، بخش اعظم مشکلات کنونی حوزه اقتصاد کشور به مسایل داخلی برمی گردد، لذا برای حل این معضلات باید همه در مسیر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha