جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 498231
۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
طرح تحول محلات باید با شاخصه های محله اسلامی همراه شود

حوزه/ ادارات و نهادها باید در راستای فضاسازی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مذهبی محلات با حضور اقشار مختلف، درمناسبت ها، اعیاد،گرامیداشت و..، نقش مشارکتی خود را مشخص کنند.

منیره محمدی ضمن تبریک دهه کرامت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، توجه به تحول محلات در راستای نهادینه کردن شاخصه های اسلامی را از وظایف همه دستگاه های فرهنگی دانست و بیان داشت: ادارات و نهادها باید در راستای فضاسازی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مذهبی محلات با حضور اقشار مختلف، درمناسبت ها، اعیاد،گرامیداشت و..، نقش مشارکتی خود را مشخص کنند.

وی افزود: یکی از برنامه های سپاه در هم افزایی نهادهای مختلف در زمینه نهادینه کردن حجاب و عفاف، برگزاری نشست ها از جمله نشست هم اندیشی گسترش فرهنگ عفاف وحجاب با حضور نمایندگان بیست و شش نهاد و اداره ها بود که در این نشست راهکارهای اجرایی در گسترش فرهنگ عفاف وحجاب طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به همراه شرحی از وظایف دستگاه های اجرایی با حضور سرهنگ اباذر سالاری رئیس فرماندهی سپاه استان هرمزگان، بررسی شد.

خانم محمدي افزود: هدف از برگزاری چنین نشست هایی تقویت سبک زندگی اسلامی با محوریت تعلیم و تربیت و کاهش آسیب های اجتماعی و ترویج ازدواج آسان در محله ها است.

خانم محمدی خاطر نشان شد: باید در قالب طرح تحول محلات بتوان شاخصه های یک محله اسلامی از جمله تقویت روحیه غیرت مردان و عفت زنان، پوشش مناسب در محله، کم شدن آسیب ها، کاهش جرم و اعمال خلاف، افزایش روحیه همیاری و تعاون، مطالبه گری درست فرهنگی، سیاسی و اقتصادی درمحله، روحیه اخلاق مداری، داشتن فضای فرهنگی خوب، روحیه ورزشی و نشاط، تقویت روحیه برقراری روابط اجتماعی، فرهنگی، اسلامی و غیره را در محله ها و بین مردم گسترش داد.

مسئول بسیج جامعه زنان یکی از چشم انداز های فعالیت های فرهنگی بسیج جامعه زنان، تشکیل شبکه اطلاع رسانی با محوریت رسانه عنوان کرد و گفت: هدف بسیج جامعه زنان از تشکیل شبکه اطلاع رسانی با محوریت رسانه و فضای مجازی و افزایش سطح سواد رسانه ای، گفتمان سازی و مطالبه گری عفاف و حجاب از دستگاه های مرتبط است.

مقام مسئول در بسیج جامعه زنان افزود: ترویج گفتمان انقلاب اسلامی، پرورش کادر تراز انقلاب اسلامی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، افزایش نشاط وتعالی وآمادگی جسمانی وسلامت روانی، کاهش آسیب های اجتماعی در محلات، ترویج گفتمان امر به معروف و نهی از منکر از جمله برنامه های پیش روی بسیج جامعه زنان است که با حمایت و همراهی فعالان عرصه حجاب وعفاف این برنامه ها انجام می شود.

فعال فرهنگی در امور زنان به یکی دیگر از اقدام های جامعه زنان در خصوص حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب و با دعوت از اداره ها و نهاد های مرتبط مروری بر قانون راهکارهای اجرایی در گسترش فرهنگ و عفاف و حجاب انجام شد.

وی در ادامه خاطر نشان شد: دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی طبق مصوبه شورای عالی در راستای گسترش فرهنگ عفاق وحجاب باید وظایف خود و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

محمدی حجاب را ارزنده ترین نمود فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی ـ اسلامی دانست و تصریح کرد: پیشینه حجاب مربوط به قبل از اسلام است که در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی ومنتهای ارزش و اعتبار خود رسیده است.

وی افزود: توجه به زمینه های فرهنگی و اجتماعی حجاب، نیازمند آموزش های بنیادین و مستمر در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع و نهادینه کردن آن در وجود افراد است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه خاطر نشان شد: بدون شک رسیدن به این اهداف نیازمند مشارکت و توجه جدی همه نهادها و دستگاه ها به صورت مستمر و هدفمند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha