پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام آسوده

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ وقف جدید با نیت‌های مختلف در شهرستان های مختلف این استان ثبت شده است.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در خراسان شمالی اظهار کرد: در خراسان شمالی همانند هرسال واقفان و خیریان این استان از ابتدای امسال دست‌به‌کار شدند و تاکنون 17 مورد وقف در زمینه‌های گوناگون ازجمله وقف حسینیه، مسجد، مرکز نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست و دارو و درمان انجام‌ داده‌اند.

 وی با اشاره به ثبت دو وقف جدید در شهرستان شیروان تصریح کرد: در روزهای گذشته دو وقف با ارزش ریالی بالغ‌بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و با نیت احداث حسینیه به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به ثبت دو وقف جدید متعلق به شهرستان شیروان، تعداد موقوفات استان خراسان شمالی از ابتدای امسال تاکنون به 17 مورد وقف رسیده است و بیشتر این وقف‌ها در زمینه‌های احداث و کمک‌رسانی به حسینیه، مساجد، مراسم عزاداری اهل‌بیت و مکان برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست بوده است.

وی با اشاره این‌که بیشتر وقف‌های استان خراسان شمالی در خصوص احداث و کمک‌رسانی به مساجد و حسینیه‌ها و مراسم‌های عزاداری ماه محرم و اهل‌بیت است افزود: استان خراسان شمالی در زمینه‌هایی علاوه بر زمینه‌های عزاداری و مساجد نیازمند وقف است و اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان با در نظر گرفتن مشاورانی در زمینه وقف و با مشورت دادن به واقفان و خیرین خراسان شمالی، آن‌ها را به‌سوی زمینه‌های الزامی و نیازمند وقف این استان سوق می‌دهند.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی افزود: هم‌اکنون وقف در زمینه‌های اشتغال و ازدواج جوانان و دارو درمان از نیازهای مبرم استان خراسان شمالی است.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت نیت وقف‌ها نمی‌توان از این وقف‌ها در زمینه‌هایی خارج از نیتی که واقفان و خیرین در نظر دارند استفاده کرد و به همین سبب باید تلاش شود تا قبل از نیت به‌منظور وقف توسط واقفان، آن‌ها را مورد مشورت و آگاه‌سازی در خصوص نیاز استان برای وقف قرار داد تا با توجه به نیاز اولویت‌دار خراسان شمالی،  واقفان این استان نیت به وقف کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسانم شمالی با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت در روزهای آتی خاطرنشان کرد: هم‌زمان با دهه کرامت که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) گرامی داشته می‌شود، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متعددی در آستان مقدس امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود.

گفتنی است، در خراسان شمالی پنج هزار و ۶۴۲ موقوفه و یازده هزار و ۷۵۰ رقبه وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha