سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نشست هرمزگان

حوزه/ هم اندیشی حوزه علمیه و نهادهای استانی هرمزگان در راستای تبیین و شناساندن جایگاه حوزه در مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه، در بندرعباس برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، نشست هم اندیشی شورای حوزه علمیه هرمزگان با نهادهای استانی، با هدف تبین و شناساندن جایگاه حوزه در مسائل فرهنگی و اجتماعی، صبح امروز با حضور آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان،  همتی استاندار و مسئولان ارشد و مدیران مدارس علمیه، در بندرعباس برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مدیر حوزه علمیه هرمزگان ضمن خیر مقدم و عرض تبریک دهه کرامت، به ارائه گزارش عملکرد حوزه استان پرداخت و بیان کرد: روحانیت همیشه در کنار مردم بوده و مسئولان باید نگاه ویژه ای به جایگاه حوزه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حقیقی یکی از وظایف روحانیت را  پاسداری از دین و دیانت دانست و افزود: حوزه علمیه، کادر سازی برای جامعه را یکی از وظایف خود می داند. 

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، تاکید کرد: تمدن اسلامی از حوزه علمیه شکل گرفته است و نیروهایی که تمدن ساز تربیت شده در حوزه می تواند تمدن اسلامی حقیقی را شکل دهند.

 همتی، استاندار هرمزگان نیز در این نشست ضمن بیان اینکه سلامت جامعه با محوریت روحانیت تضمین می شود، گفت: اداره این کشور به دست تربیت یافتگان حوزه علمیه به شکل صحیح صورت می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی آسیب های اجتماعی در جامعه، اذعان کرد: حوزه علمیه می تواند راهکارهای مهمی برای رفع مشکلات در جامعه ارائه دهد و خود نیز مجری آن شود.
بالاترین مقام اجرایی استان گفت: این وضع زیبنده نظام و انقلاب نیست و تا زمانی که انقلاب هست دشمن هم هست و مادامی که مردم در صحنه هستند دشمن هیچ غلطی نمی کند.

وی تاکید کرد: تاکنون هر کاری به حوزه علمیه سپرده شده است با کمترین هزینه و بالاترین دستاوردها انجام شده است.

آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان سخنران پایانی این جلسه بود که تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را تکلیف حوزویان دانست و گفت: پرچم تبیین بیانیه به دوش حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: نقش حوزه در جامعه خوب روشن نشده است؛ همه دستگاه ها به حوزه علمیه نیاز دارند و برای موفقیت در کارشان باید باور داشته باشند که از حوزه بی نیاز نیستند.

رئیس شورای حوزه علمیه هرمزگان تاکید کرد: در جامعه دینی مهمترین عنصر، عنصر حوزه است و به همان دلیلی که جامعه به دین نیاز دارد به حوزه نیز نیاز دارد.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری فرهنگی بین حوزه علمیه و منابع طبیعی استان به امضاء رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha