جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: یکی از مشکلاتی که با آن در پاسخ دادن به برخی از شبهات مواجه هستیم ارتباط کم حوزه و دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلاموالمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در افتتاحیه هشتمین دوره طرح دانش و معرفت افزایی ضیافت اندیشه، در دانشگاه بوعلی همدان با تاکید بر لزوم توجه به مسائل اخلاقی در جامعه، گفت: با وجود آن که بوی اخلاق در جامعه ما استشمام می شود، اما اگر در مقام نقد بخواهیم موضوعی را عنوان کنیم آن است که امروز جامعه نیازمند توجه بیشتر به مسائل اخلاقی است.

وی افزود: این ایام، ایام دهه کرامت است و بهترین زمان برای پرداختن به سیره و اخلاق امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) است و این که یک انسان چه طور می تواند با اخلاق، وجودش را توسعه دهد.

امام جمعه همدان با بیان این که هر انسانی یک ظرف وجودی دارد یادآور شد: هر انسانی دارای قابلیت رشد است اما باید سعی کنیم در کرامت و بزرگی رشد کنیم نه در مسیر خلاف آن.

وی تصریح کرد: به تعبیر قرآن کریم همه انسان ها با کرامت به دنیا آمده اند و این گذر زمان و رفتار ها است که انسان ها را به بهشت و جهنم سوق می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان کرامت را از ویژگی های اولیه بشر برشمرد و گفت: انسان از روز اول اهل کرامت بوده است و لذا باید سعی کنیم این کرامت را تا آخر عمر نگه داریم و در جهت افزایش ان تلاش کنیم، بنابراین این ایام بهترین زمان برای توجه به این موضوع خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی به مقام زن در اسلام اشاره کرد و افزود: وقتی به سیره ائمه(ع) نگاه می کنیم می بینیم که چقدر دختر باعث شعف آن بزرگواران می شده است و حتی دیدگاه اسلام به مقام زن یک مقام الهی است اما متاسفانه گاهی اوقات نتوانسته ایم این مقام را به درستی تشریح کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات این چنینی در دانشگاه ها خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که با آن در پاسخ دادن به برخی از شبهات مواجه هستیم ارتباط کم حوزه های ما به خصوص حوزه قم با مراکز علمی سراسر کشور است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: تولیدات دینی ما در عرصه علوم انسانی و علوم اسلامی در قم بسیار بالا است و پژوهشکده های بسیاری در این خصوص داریم که مقالات مهمی با قابلیت ارائه در دنیای علم ارائه کرده اند، اما ضعف ارتباط با این پژوهشکده ها وجود دارد، به طوری که امروز در دانشگاه های ما خیلی از افراد نمی توانند شبهات در زمینه تعارض علم و دین را جواب دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان تاکید کرد: این جلسات حلقه مفقوده ای است که می تواند با کارشناسی، این مشکلات را حل کند و حد فاصلی بین مراکز پژوهشی قم و حوزه ها با دانشگاه ها باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha