شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه طلاب باید برای ارتقا معنویت در دیگران ابتدا معنویت خود را ارتقا دهند، گفت: در شرایط بسیار حساس امروز جامعه ایران اسلامی، انتظارات از طلاب بسیار زیاد است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، ظهر امروز در آیین افتتاح اردوی آموزشی ارتقائی تابستانه حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در شرایط بسیار حساس امروز جامعه ایران اسلامی، انتظارات از طلاب بسیار زیاد است.

وی افزود: یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد، مسئله جوانان است که مقام معظم رهبری نیز به آن توجه  ویژه دارند. جوانان عزیزمان در آینده‌ای نه چندان دور، وضعیتی بسیار مناسب تر خواهند داشت و باید خود را برای روزهای آینده که کشورمان با استکبار جهانی در تقابل بیشتری خواهد بود، آماده کنند و این شدنی نیست، مگر با معنویت که در راستای ارتقای آن شما وظیفه دارید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه طلاب باید برای ارتقا معنویت در دیگران ابتدا معنویت خود را ارتقا دهند، بیان داشت: ترویج فرهنگ اسلامی و سبک زندگی اسلامی در مقابل رواج فرهنگ غربی که متاسفانه امروزه تلاش زیادی برای ترویج آن صورت می‌گیرد تا به آموزه‌های اسلامی ضربه بزنند، ضرورت دارد. برای ترویج سبک زندگی اسلامی وظیفه دارید تا مقابل ترویج سبک زندگی غربی ایستادگی کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ابراز داشت: یکی از میادین درگیری امروز ما با دشمنان، مسئله پیشرفت است. باید از خود پیشرفت نشان داده و به دشمنان تکیه و اعتنا نکنیم و این شیوه و اعتقاد را الگوسازی کرده و برای کشورها و ملتهای دیگر نیز ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: استکبار نمیخواهد پیشرفت ایران اسلامی را ببیند، پس باید تلاش کنیم تا در عرصه های مختلف پیشرفت کنیم. به ارتقا تحصیلی خودتان و در کنار آن به ارتقا معنویت اهمیت دهیم تا بتوانیم به وظایف سنگین خود عمل کنیم.

رییس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: مردم وقتی ما را می‌بینند باید به یاد خدای متعال، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بیفتند؛ اگر این چنین نیستیم، نتوانسته‌ایم به رسالت و وظیفه خود عمل کنیم و باید خود را اصلاح کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha