شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ رضایی مسئول کتابخانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)۹

حوزه/ مسئول کتابخانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: تعداد اعضای کتابخانه دو هزار و ۳۵۰ نفر و عضو فعال ۵۰۰ نفر است، مجموع کتاب های کتابخانه با مجلات، بالغ بر ۵۲ هزار کتاب و شامل دو هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب است که شامل تعداد نسخ خطی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی آثار و برکات فراوانی داشته است، عنوان کرد: کتابخانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ضمن یک مجموعه فرهنگی در سال 76 در ساختمان قدیمی مرکز جنب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به امر آیت الله فاضل لنکرانی(ره) تاسیس شد و پس از ده سال در سال 86 به مکان فعلی یعنی میدان معلم منتقل شد.

وی با اشاره به قسمت های مختلف کتابخانه مرکز افزود: این کتابخانه سه قسمت دارد که برای طلاب در رشته های هم پایه مانند الاهیات، فلسفه و حقوق ثبت نام به عمل می آورد و از دیگر رشته ها هم بعضا در صورت دارا بودن ظرفیت ثبت نام می کند.

مسئول کتابخانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: این کتابخانه دارای سه قسمت است، یک قسمت جهت مطالعه برای عموم افراد بوده و افراد غیر طلبه مرکز در آن می توانند حضور پیدا کنند و به صورت قفسه بسته اداره می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ رضایی تاکید کرد: قسمت دوم کتابخانه قسمت مخزن است که به صورت قفسه باز اداره می شود و در اختیار طلاب مرکز و محققین قرار می گیرد.

وی ادامه داد: قسمت سوم کتابخانه به نام سالن علامه حلی بوده که دارای 27 اتاق خصوصی با تجهیزات در خدمت پژوهشگران، اساتید و نویسندگان مرکز می باشد.

مسئول کتابخانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) آمارهای مربوط به این کتابخانه را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: تعداد اعضای کتابخانه دو هزار و 350 نفر و عضو فعال 500 نفر است، مجموع کتاب های کتابخانه با مجلات بالغ بر 52 هزار کتاب و شامل دو هزار و 500 عنوان کتاب است که شامل تعداد نسخ خطی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ رضایی خاطرنشان کرد: عمده کتاب ها به لحاظ تخصصی بودن مرکز فقهی که تربیت کننده فقیه است، کتب فقهی و اصولی بوده و  کتب فقهی 3500 رکورد، کتب اصولی 1300 رکورد، کتب کلامی دو هزار و 900 رکورد، کتب حقوقی 1400 رکورد و کتب حدیثی 1200 رکورد دارد که مجموعا 10 هزار رکورد می شوند؛ بیش از 40 هزار رکورد دیگر در زمینه های دیگر می باشند.

وی تصریح کرد: کتاب ها بر اساس رده بندی کنگره آمریکا فهرست نویسی شده و مجلات این مرکز شامل 150 عنوان مجله فارسی و عربی و 100 عنوان مجله فعال در اختیار اعضا است.

مسئول کتابخانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یادآور شد: بخش رایانه دارای اینترنت و نرم افزارهای پر کاربرد حوزوی شامل نور، نورمگز، ایران داگ و سایر نرم افزارها است.

کد خبر: ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha