پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خادمیار

حوزه/ همزمان با دهه کرامت در تعدادی از مساجد استان البرز میزهای خدمت با حضور خادمیاران رضوی بر پا شده و حدود ۱۴۰ عنوان برنامه فرهنگی در سطح این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرج، حجت الاسلام فرید سوری جانشین معاون فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز، در سومین نشست هماهنگی کانون های رسانه ای و فضای مجازی نمایندگی آستان قدس رضوی، گفت: در روایات و احادیث بسیاری تاکید به خدمت گزاری به مردم شده است.در روایتی از رسول اکرم (ص) آمده است؛ هر کس به مسلمانی خدمت کند به تعداد دفعات خدمت خادمانی در بهشت بر او می گمارند.

وی ادامه داد: در روایات دیگری از ائمه معصومین(ع) آمده است؛ هر کس به برادر مومنش ذره ای خیر برساند در فردای قیامت که هر کس منتظر خیری هست خداوند به او خیر می رساند. و یا در روایت دیگری آمده است؛ هر کس غمی از چهره مومنی بردارد خداوند غم را در دنیا و آخرت از چهره اش بر می دارد.

معاون فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در البرز با اشاره به خدماتی که خادمیاران رضوی در زمینه تخصص های خود خود انجام می دهند، افزود: در زمینه وقف تخصصی که هر خادمیار از آن برخوردار است در راه امام رضا(ع) همچون زیارت امام رضا(ع) به نیابت از امام زمان(عج)  که مورد تاکید واقع شده است خادمیارن تخصص خود را در راه امام رئوف قرار می دهند، چرا که این امر موجب حفظ آن عمل در راه ائمه معصومین(ع) می شود.

وی با تاکید بر توسعه عرصه خادمیاری افزود: کسانی که امروز به عنوان خادمیار امام رضا(ع) در عرصه های مختلف مشغول هستند نباید منحصر در فضای خادمیاری بمانند بلکه بایستی عرصه خدمتی خود را تبلیغ نموده و فرهنگ رضوی و خادمیاری را توسط رسانه و فضای مجازی  گسترش دهند تا از این طریق حلاوت خادمیاری را به کل کشور منتقل کنند.همچون ایام اربعین که ایثارگری های مردم و خدمات آنها به زائران امام حسین(ع) ترویج می شود.

 حجت الاسلام سوری با اشاره به برنامه های فرهنگی دهه کرامت در استان البرز گفت: سال گذشته حدود 300 عنوان برنامه در معاونت فرهنگی برگزار شد اما امسال حدود 140 عنوان برنامه با کیفیت بهتر و بالاتری اجرا می شود.

وی در این باره تصریح کرد: برنامه کاروان زیر سایه خورشید از پنج شنبه همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز شده و در کل استان برنامه های فرهنگی برگزار می شود.

جانشین معاون فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در البرز خاطر نشان کرد: امسال در 5 مسجد برنامه رواق خدمت رضوی بر پا می شود به طوری که خادمیاران در کنار میزهای خدمت آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

وی افزود: ویزیت رایگان، مشاوره حقوقی خادمیاران وکیل ،کتاب و کتاب خوانی و ارائه خدمات کانون های تخصصی دیگر در این برنامه گنجانده شده است.

حجت الاسلام سوری گفت: این هفته در نماز جمعه کرج در مصلی و در امامزاده حسن(ع) کرج برنامه های فرهنگی و جشن میلاد با حضور خادمیاران رضوی  برگزار می شود.  

شایان ذکر است؛ همزمان با دهه کرامت خادمیاران رضوی استان البرز در برنامه های فرهنگی مختلف حضور پیدا کرده و کانون های تخصصی رسانه و فضای مجازی نیز در این استان به پوشش اخبار و برنامه های دهه کرامت می پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha