شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمدباقر تحریری

حوزه/ استاد اخلاق حوزه علمیه در جمع طلاب طرح تابستانی حوزه علمیه تبریز گفت: باید علم دینی را در ابعاد مختلف زندگی خود پیاده‌سازی کنیم، هر موقع دین خواست در جامعه نهادینه شود، مشکلات نیز توأم با آن وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر تحریری، عصر یک شنبه در جمع طلاب حاضر در اردوی تابستانی حوزه علمیه تبریز اظهار داشت: وجود ما ظرفی برای علوم الهی است که باید از ابتدا برای پاکی آن تلاش کنیم که این تلاش نیازمند تمرین فکری، ذهنی و عملی است.

وی با تأکید بر اینکه باید اهداف حرکت مقدس خود را ترسیم کرده و متوجه آن باشیم، گفت: در تلاطم بحران مادیت، سعادت رسیدن به جایگاه طلبگی و سربازی امام زمان(عج) به ما عنایت شده است که باید قدردانش باشیم و مواظب باشیم که بحران مادیت می‌تواند ما را نیز گرفتار کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار داشت: در زمان هایی که بحران ها تشدید می‌یابد، باید تلاش خود را برای حل بحران افزایش دهیم و توجه داشته باشیم که به همان اندازه نیز کمک و نصرت خداوند هم بیشتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تحریری با بیان اینکه اگر همت بالا باشد، مشکلات بر ما تاثیر نخواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: باید علم دینی را در ابعاد مختلف زندگی خود پیاده‌سازی کنیم، هر موقع دین خواست در جامعه نهادینه شود، مشکلات نیز توأم با آن وجود داشته است.

وی تأکید کرد: برای زندگی و تحصیل علوم دینی به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که زمانتان به بطالت و بیکاری سپری نشود، قدر این اوقات را بیشتر بدانید. در زمان بسیار حساسی هستیم و باید به لحاظ علمی و معنوی پخته و کامل‌تر شویم و این مهم نیاز روز جامعه می‌باشد.

تولیت مدرسه علمیه مروی تهرات با تأکید بر اینکه اگر از مسیر خود گمراه شویم، در دام دشمنان گرفتار خواهیم شد، گفت: باید ماهیت و رسالت حوزه‌های علمیه را زود به زود مرور و یادآوری کنیم تا دچار اشتباه و سرگردانی نشویم، برخی ها با وجود اینکه ۱۵ سال در حوزه درس خوانده‌اند، اما متوجه این ماهیت نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha