پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یبر

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: وجود امامزادگان در کشور نشان‌دهنده‌ پیوند ناگسستنی بین ملت ایران و اهل‌بیت پیغمبر (ص) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هاشم بطحایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با اشاره به‌روز ملی امامزادگان اظهار داشت: امامزادگان در مسیر و خط ظلم‌ستیزی و عدالت‌طلبی گام برمی‌داشتند به‌طوری‌که ایشان هیچ‌گاه نخواستند در برابر بنی‌عباس و بنی امیه تسلیم شوند.

وی ادامه داد: بنی‌عباس و بنی امیه دین را ابزار خود قرار داده بودند و از این مسیر به عیاشی و زورآزمایی می‌پرداختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحایی افزود: این عزیزان نوه‌های امیر المومنین و فرزندان ائمه هستند که برای حفظ جانشان از دست ستمگران فرار کرده و به ایران اسلامی پناه آوردند.

وی ادامه داد: این برای ملت ایران یک افتخار است که در طول تاریخ برای اهل‌بیت (ع) پناهگاه بودند به‌طوری‌که این بزرگواران به‌جای سفر به کشورهایی مانند اردن، سوریه، ترکیه و عربستان به ایران پناه آوردند.

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که این بزرگواران پیرو مکتب حضرت رسول اکرم (ص) هستند، تصریح کرد: ملت ایران نیز برای همه آن‌ها احترام زیادی قائل هستند به‌طوری‌که در زمان حیاتشان آن‌ها را مورد لطف و عنایت خودشان قراردادند و در زمان رحلت و شهادتشان نیز آن‌ها را بدرقه راه حق و حقیقت کردند.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که امام مجتبی (ع)، امام سجاد (ع)، امام باقر (ع) و امام صادق (ع) در سرزمین خودشان تحت‌فشار وهابیت گنبد و مناره‌ای ندارند اما امامزادگان در ایران اسلامی از عظمت و قرب بی‌نظیری برخوردار هستند که نشان‌دهنده‌ای پیوند ناگسستنی بین ملت ایران و اهل‌بیت پیغمبر (ص) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحایی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران این پیوند را تحکیم بخشید و بر همگان لازم است در تحکیم این پیوند که در حقیقت عزت ملت ایران درگرو حفظ این پیوند است، تلاش جدی داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha