جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نویسنده مسلمان، کتاب کودکانه سوپرقهرمانی منتشر کرد

حوزه/ یک بانوی مسلمان و نویسنده کتب کودکانه با انگیزه ایجاد فضای بهتر اسلامی برای فرزندانش اقدام به انتشار کتاب داستان از یک سوپرقهرمان مسلمان کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک بانوی نویسنده مسلمان با نام زینبیه ارسلان، کتاب داستان کودکانه ای از یک سوپرقهرمان مسلمان را منتشر کرده است.

ارسلان روز گذشته در مصاحبه با خبرنگاران در رابطه با اینکه کتاب های سوپرقهرمانی زیادی مغایر با شئونات اسلامی در دسترس کودکان است، گفت: کتاب ها آینه هستند و کودکان ما باید انعکاس خودشان را در آن ها ببینند.

ارسلان که یک مادر مسلمان می باشد می گویند که در دوران کودکی اش در پاکستان همیشه دلش می خواسته سوپرقهرمان خودش را داشته باشد و می گوید: وقتی بزرگ می شدم. خودم و ایمانم را در کتاب هایی که می خواندم نمی دیدم و حتی در همان زمان نیز این  مسئله مرا سردرگم کرده بود. سال ها که گذشت به عنوان یک مادر و به عنوان یک مربی کودکان، احساس می کردم کتاب هایی که جذاب و سرگرم کننده باشند و در عین حال موضوعاتی مرتبط با باورها و اعتقادات ما را پوشش دهند کم می باشند.

 

ارسلان می گوید انگیزه نوشتن این کتاب را زمانی به دست آورده که فرزندش اسامی انگلیسی را مقدم دانسته و گفت: وقتی از دختر 8 ساله ام پرسیده شد که چه نام هایی را برای شخصیت ها در تکلیف مدرسه اش بگذارد، من اسامی اسلامی مانند فاطمه، و علی به او پیشنهاد دادم. اما او از این اسم ها خوشش نیامد و به من اسم های انگلیسی پیشنهاد دادم و داستانش را در یک سرزمین غربی متصور شد.

نخستین کتاب او با نام «پیش از آنکه خدا تو را ساخت» نتیجه پرسش هایی است که کودکانش بارها از او پرسیده اند. کتاب دیگر با نام «کهکشانی که خدا طراحی  کرده» است. سومین و کتاب آخر او «میان ترس و امید: سفر یک کودک مسلمان» قرار است در ماه آگوست منتشر شود. شخصیت اصلی این کتاب یک سوپرقهرمان کوچک است که شنلی دارد و کتاب به سبک کتاب های کمیک طراحی شده است. این کتاب به کودکان می گوید که همه آنان قابلیت سوپرقهرمان بودن را دارند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha