شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عکس آرشیوی/ پرواز حجاج

حوزه/ آیین بدرقه نخستین کاروان اعزامی زائران حج تمتع ۹۸ با حضور زائران، جمعی از کارگزاران حج و مسئولان فرودگاهی، در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیین بدرقه نخستین کاروان اعزامی زائران حج تمتع ۹۸ صبح امروز با حضور زائران، جمعی از کارگزاران حج، مسئولان فرودگاهی و اصحاب رسانه، در ترمینال بین المللی سلام فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، سرپرست حججاج ایرانی، علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت، سردار مهری رئیس پلیس فرودگاه های کشور، عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، زنگنه مدیرعامل سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی و جمعی از مسئولان فرودگاه امام(ره) حضور داشتند.

این نخستین گروه از زائران حج تمتع ۹۸ خواهد بود تا که ظهر امروز به سرزمین وحی مشرف می شوند.

قرار است ۱۶۶ نفر از زائران استان تهران به همراه تعدادی از عوامل و خادمان حجاج تهران را به مقصد مدینه منوره ترک کنند.

علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در این مراسم با تـأکید بر اینکه عزت، کرامت و آرامش زائران از اولویت‌های سازمان حج و زیارت است، افزود: تلاش می‌کنیم حجی توأم با آرامش و روان برای زائران فراهم باشد.

وی ادامه داد: کشور عربستان در مذاکرات و مقدمات این سفر تلاش کرد خدمات در حوزه حج زیر سایه تعاملات سیاسی دو کشور نباشد و تا کنون موارد نیز پیش رفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حج عبادتی جمعی و در حرکت است، در این سفر ممکن است مشکلاتی رخ دهد. اقامت در عرفات و منا زندگی اردویی است، سختی‌هایی دارد اما باید بهره‌مندی از این سفر بالا باشد.

رشیدیان ادامه داد: تلاش شده است زمان اقامت زائران بیش از 35 روز نباشد اما با توجه به اینکه برخی پروازها جابه‌جا می‌شود، احتمال دارد، اقامت برخی از زائران بیش از 35 روز باشد.

وی یادآور شد: ضرورت آگاهی و حساسیت‌ها و تعاملات با حجاج دیگر مهم است و مدیران کاروان‌ها باید به این موضوع توجه کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: زائران توجه کنند، به هیچ عنوان اشیایی که روی زمین یافته می‌شود را بر ندارند و یا بین صفوف نماز تردد نکنند.

وی اظهار کرد: همه مقدمات کار در حوزه اقامت، حمل و نقل، بهداشت و درمان و تدارکات انجام شده است و امروز همه در مدینه آماده استقبال از زوار هستند .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha