پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تظاهرات رهبران احزاب هند علیه افزیش خشونت ها برضد اقلیت ها و مسلمانان

حوزه/ رهبران اقلیت ها و احزاب مختلف در هندوستان، از دولت مرکزی این کشور خواستند نسبت به بالا گرفتن خشونت ها و ضرب و جرح های منجر به مرگ در این کشور واکنش نشان دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از thehansindia، حزب انصاف هندوستان روز گذشته با برپایی تظاهراتی، بالا گرفتن موج خشونت ها علیه مسلمانان در هندوستان و حملات هندوهای افراطی در این کشور را محکوم کردند. رهبران و شخصیت های احزاب و ادیان در این راهپیمایی حضور داشتند.

عزیز پاشا عضو سابق راجا صباح و از اعضای حزب ضمن ابراز نگرانی از افزایش حملات خشونت آمیز در هندوستان که منجر به مرگ و ضرب و شتم شدید علیه اقلیت ها و مسلمانان گفت: کشتار اقلیت ها در هندوستان به اخبار هر روزه تبدیل شد هاست.

وی اظهار داشت: درحالی که اقلیت ها و دالیت ها در هند توسط ارازل و اوباش کشته می شوند، دولت مرکزی هندوستان در پایتخت هیچ اقدامی برای جلوگیری از چنین حملاتی در پیش نمی گیرد.

عزیز پاشا بی تفاوتی دولت مرکزی هند را در قبال این حوادث محکوم کرده و گفت: این در حالی است که دیوان عالی کشور به پارلمان پیشنهاد داده تا قانونی برای جلوگیری از چنین حملاتی به تصویب برسانند.

پاشا اظهار داشت: طبق گزارش کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل، در پنج سال گذشته 266 نفر در حملات خودسرانه و ضرب و جرح توسط هندوهای افراطی و اوباش در هند جان خود را از دست داده اند و دولت  مرکزی دست روی دست گذاشته است.

این نماینده پارلمان سابق بر دموکراسی در هند تاکید کرده و نیاز به وحدت در جامعه متنوع هندوستان را خاطرنشان کرد.

گفته می شود جمعی از رهبران اقلیت های مذهبی در این راهپیمایی شرکت داشتند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha