پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ دیدار جمعی از مبلغین بسیجی تیپ امام جعفر صادق(ع) با آیت الله یزدی

حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اساتید سرمایه‌ها و امیدهای آینده حوزه‌های علمیه می‌باشند و توجه به نظرهای آن‌ها می‌تواند برای خیلی از امور راهگشا باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله  محمد یزدی در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن اشاره به ظرفیت‌های مجمع عمومی جامعه مدرسین و فعالیت‌های خوبی که از زمان تأسیس این مجمع تاکنون صورت گرفته، گفت: ره‌آورد تشکیل مجمع عمومی، اهتمام خاص به مسائل حوزه و اساتید و نگاه ویژه به مسائل نظام می‌باشد که هر دو موضوع نیاز به هم اندیشی و کار جمعی دارد، اساتید سرمایه‌ها و امیدهای آینده حوزه‌های علمیه می‌باشند و توجه به نظرهای آن‌ها می‌تواند برای خیلی از امور راهگشا باشد.

 

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با بیان اینکه شناسایی و کادرسازی نیروهای کارآمد از میان نخبگان و اساتید برای حوزه‌های علمیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی، از مهم‌ترین رسالت‌های  مجمع عمومی جامعه مدرسین می‌باشد، افزود: بسیاری از جایگاه‌های مهم و مراکز اثرگذار در کشور نیازمند نیروهای عالم و متعهد به انقلاب و ارزش‌های آن‌، می باشند که با ارتباط برقرار کردن با آن‌ها می‌توان به تقاضاها و نیازهای آنان از این جهت پاسخ داد و خلأهایی که گاهی پیش می‌آید را برطرف کرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: توسعه‌ای که در جامعه مدرسین بواسطه تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین ایجاد شد نوید بخش حرکت‌های نو براساس نیازهای حوزه، جامعه و نظام می باشد که با برنامه‌ریزی مناسب و متناسب با نیازها این حرکت‌ها سرعت بیشتری پیدا می‌کند.

آیت الله یزدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با معظم‌له که فرموده بودند: مجمع عمومی باعث نشاط شورای عالی جامعه مدرسین می‌شود: گفتند این نشاط تا حدی صورت گرفته که با برنامه‌ریزی باید بصورت جدی‌تری خود را نشان دهد.

وی توجه و درخواست اساتید جهت عضویت در مجمع عمومی جامعه مدرسین را امر مبارکی دانست که باید براساس اساسنامه و برنامه زمان‌بندی شده عضویت اساتید غیر عضو را سرعت بخشید.

آیت الله یزدی در پایان سخنان خود از زحمات هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین بویژه رئیس مجمع عمومی، حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال تشکر و قدردانی کرد.

لازم به یادآوری است: در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال فعالیت‌های مجمع عمومی جامعه مدرسین را در راستای منویات مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان و سائر مراجع عظام تقلید «دامت برکاتهم» دانست و افزود: بیشترین مصوبات هیئت رئیسه مجمع در راستای تقویت طرح‌ها و همکاری با مدیران محترم نهادهای عالی حوزوی می‌باشد. رصد جریانات و آسیب‌های اجتماعی و صدور بیانیه‌های لازم و برگزاری اجلاسیه‌ها در موضوعات متنوع از دیگر فعالیت‌های مجمع عمومی می‌باشد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم، فعالیت جدی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب و تشکیل کمیته‌های ده‌گانه در این خصوص را از دیگر امور مهم دانست که اساتید ارجمند می توانند در این‌باره نقش مهمی ایفا کنند.

وی آیت الله یزدی را شخصیتی علمی، اخلاقی و انقلابی دانست که با اخلاص تمام همت خود را در راه اعتلای حوزه‌های علمیه و نظام اسلامی مصروف داشته است.

هم‌چنین تعدادی از اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین، دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره برخی از موضوعات، طرح‌ها و مصوبات هیئت رئیسه، بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha