چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
دوره آموزشی ۷ روزه  برای امامان جماعت تایلندی در  قاهره برگزار می شود

حوزه/ دارالافتای در مصر که نهاد اصلی صادرکننده فتواهای اسلامی در این کشور می‌باشد اعلام کرده که یک دوره آموزشی با مبحث «اسلام معتدل» برای امامان جماعت و روحانیون تایلندی برگزار می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از egypttoday، در همکاری با سفارت تایلند در قاهره، دارالافتای مصر، موسسه صادرکننده قوانین و فتواهای اسلامی اهل تسنن در این کشور، یک برنامه آموزشی برای امامان جماعت و روحانیون تایلندی برگزار کرد.

در بیانیه ای که روز شنبه توسط این موسسه منتشر شده آمده است: دوره آموزشی 7 روزه به مبحث «اسلام معتدل» تحت عنوان «ویژگی های ایدئولوژی اعتدالی» می پردازد و طبق اطلاعیه منتشر شده، این دوره از یکشنبه آغاز شده است.

گفته می شود براساس اطلاعات وبسایت رسمی موسسه دارالافتاء، این نهاد آموزشی دینی در مصر از سال 2016 تاکنون برنامه های منظم آموزشی را برای دانشجویان تایلندی برگزار کرده است. در وبسایت همچنین آمده است که برنامه های آموزشی ارائه شده برخی کتب مورد استفاده توسط گروه های تروریست و افراط گرایان را که از دین برای رسیدن به اهداف شخصی شان سوءاستفاده می کنند را به بحث می گذارد.

گفتنی است این نهاد که دبیرکل مسئول صدور فتوا در مصر است، سالانه جمع زیادی از امامان جماعت و روحانیون را در این کشور و همچنین خارج از مصر را آموزش می دهد. در سال 2017 این مرکز 16 امام جماعت را در مساجد بریتانیا برای مبارزه با ایدئولوژی افراط گرایی، ارتقاء انسجام اجتماعی مسلمانان و جنگ با اسلام هراسی مورد تعلیم قرار داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha