جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه کردستان گفت: حوزه و مدارس علمیه استان کردستان آماده هرگونه تعامل و همکاری با فعالان قرآنی را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم شب گذشته در جمع برخی از متولیان امور قرآنی شهر سنندج اظهار داشت: استعدادهای قرآنی بی شماری در استان کردستان داریم که متاسفانه هنوز شناسایی نشده اند.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه کردستان تصریح کرد: شناسایی نشدن این استعدادها می تواند باعث از بین رفتن فرصت در بحث امور قرآنی در استان شود، لذا ادارات و مدیران مربوطه به فکر چاره باشند.

این کارشناس امور قرآنی با اشاره به اینکه کردستان هر ساله در مسابقات کشوری قرآنی رتبه های ممتازی داشته است، گفت: به اذعان صاحب نظران در امور قرآنی کشور، کردستان در مباحث دینی و قرآنی بسیار غنی است و نیازمند همت بیشتر مسئولان فرهنگی و دینی می باشد.

حجت الاسلام کریمی مقدم در ادامه سخنان خود گفت: حوزه و مدارس علمیه استان کردستان آماده هرگونه تعامل و همکاری با فعالان قرآنی را دارند.

وی با اشاره به اینکه باید مباحث قرآنی را در جامعه نهادینه سازی کنیم، بیان داشت: عمل به قرآن و کلام خداوند متعال تا حد چشمگیر از ناهنجاری های موجود در جامعه می کاهد، لذا مربیان و متولیان امور قرآنی تلاش خود را بر روی نهادینه سازی قرآن در زندگی قرآن آموزان معطوف نمایند.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه کردستان گفت: حرکت در مسیر قرآن و دستورات آن زندگی بشر امروز در این جهان آشفته را بیمه می کند، لذا سعی ما باید این باشد که قرآن را به بخش مهمی از زندگی مردم تبدیل کنیم.

وی با انتقاد به اینکه قرآن در برخی از مناطق مهجور مانده است، بیان داشت: قرآن کتاب و منشوری همیشگی برای کل زندگی در همه جا و هر زمان است، لذا نباید قرآن را در تنها در مساجد و مراسم های دینی خلاصه و محدود کرد.

حجت الاسلام کریمی مقدم در ادامه سخنان خود بیان داشت: یکی دیگر از مسایلی که متولیان آموزشی کشور تاکنون از آن غافل بوده اند، مسئله آموزش قرآن در رده های سنی پایین می باشد.

این کارشناس امور قرآنی تاکید کرد: همچنین باید سعی کنیم در مراکز آموزشی همانند پیش دبستانی و... کودکان و نونهالان را با قرآن و دین آشنا سازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha