پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فضای مجازی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: باید در کنار دروس حوزوی طلاب را با مباحث فضای مجازی به صورت تخصصی آشنا سازیم تا آنان در جبهه فرهنگی بتوانند در مقابل تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان نقش خود را ایفا کنند.

حجت الاسلام مرتضی خورشیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: در هر دوره ای از زندگی شاهد برخی از خطرات و تهدیدات فرهنگی و اجتماعی علیه نسل جوان ونوجوان بوده ایم.

این استاد حوزه علمیه کردستان در ادامه گفت: امروز هم فضای مجازی و ترافیک سرسام آور در این محیط باعث نوعی سردرگمی در بین نسل جوان و نوجوان و حتی کودکان شده است که این زنگ خطری برای مسئولان فرهنگی کشور می باشد.

حجت الاسلام خورشیدی با اشاره به اینکه فضای مجازی به مکانی برای تبلیغ، القا و حتی شستشوی افکار مخاطب تبدیل شده است، افزود: متاسفانه فضای مجازی به صورت افسار گسیخته در حال استحاله فرهنگی و اعتقادی بسیاری از جوامع است.

وی با اشاره به اینکه هجمه تهاجم فرهنگی علیه کشورهایی همانند ایران بیشتر از دیگر ممالک است، بیان داشت: امروز تهاجم فرهنگی علیه سرمایه های معنوی نظام و انقلاب اسلامی در راس حملات دشمنان است. ایجاد کانالها و شبکه های اینترنتی و ماهواره ای بی شمار به زبان فارسی و القا تفکرات هدایت شده توسط دشمنان از مهمترین خطرات علیه نسل های انقلاب می باشد.

این استاد حوزه با اشاره به هزینه های میلیاردی دشمنان در بحث جنگ نرم، اظهار داشت: متاسفانه باید اذعان کرد آن گونه که شایسته است ما در بحث تقابل با جنگ نرم دشمنان کارنامه مناسبی نداریم، لذا مدیران فرهنگی باید سریعا وارد میدان شوند و جبهه بندی انقلاب و معاندان را مشخص نمایند.

حجت الاسلام خورشیدی در ادامه با اشاره به اینکه حوزه های علمیه نیازمند به روز شدن در بحث فضای مجازی و سایبری هستند، گفت: امروز جنگ نرم تمام شئونات جامعه اسلامی را هدف قرار داده است، از این رو تمامی مراکز فرهنگی و دینی باید توانایی تقابل با این شبیخون فرهنگی را داشته باشند که یکی از مهمترین و اثرگذارترین این مراکز حوزه های علمیه می باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی و اهمیت بسیار بالای آن می فرمایند:« اگر از فضای مجازی غافل شویم اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد». لذا این سخن امام خامنه ای نشان از تقابل جهان کفر با جهان اسلام دارد.

این استاد حوزوی افزود: امروز باید در کنار دروس حوزوی طلاب را با مباحث فضای مجازی، اینترنت، سایبری و... به صورت تخصصی آشنا سازیم تا آنان در جبهه فرهنگی بتوانند در مقابل تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان نقش خود را ایفا کنند.

حجت الاسلام خورشیدی گفت: رهبر معظم انقلاب در جایی دیگر درباره فضای مجازی سخنان مهم و کلیدی ایراد فرمودند که برای نسل جوان به ویژه روحانیون بسیار کلیدی می باشد.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در این باره اشاره کرد و تصریح نمود: معظم له می فرمایند: رایانه و فضای مجازی که الان در اختیار شماست اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، می توانید یک حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمی شناسید، برسانید. این فرصت فوق العاده ای است مبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما در روز قیامت سوال خواهد کرد. لذا شایسته است که طلاب نقش بسیار فعال تری در فضای مجازی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha